Polski e-commerce w 2023 roku – 3 firmy wystartowały, 1 zrezygnowała
Z najnowszego raportu przygotowanego przez Strategy& możemy się dowiedzieć, że wartość polskiego rynku e-commerce wyniesie na koniec 2023 roku ok. 124 mld zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na debiut w Polsce zdecydowały się trzy platformy sprzedażowe, a jedna zrezygnowała z działalności w tym obszarze.
Rozetka, wszystko.pl i Temu
W połowie 2023 roku wystartowały w Polsce trzy nowe platformy sprzedażowe – lider ukraińskiego e-commerce – Rozetka, marketplace od Comarchu – wszystko.pl oraz chiński marketplace – Temu. Rozetka działa w naszym kraju od pierwszych dni czerwca, podobnie jak Temu, z kolei wszystko.pl – od 29 czerwca.
Koniec Shopee w Polsce
Jednym z ważniejszych wydarzeń w polskim e-commerce było opuszczenie rynku przez Shopee – największą w Azji Południowo-Wschodniej platformę sprzedażową, która zdążyła sobie zjednać sporo fanów. Znany marketplace pojawił się w Polsce we wrześniu 2021, a zniknął 13 stycznia 2023. Jako przyczynę podaje się słabą sprzedaż i ogromne wydatki na marketing.