Polska moda za granicą – firmy stawiają na ekspansję. Nowy raport Zalando
Z raportu Zalando „Polska moda na europejskim wybiegu” możemy się dowiedzieć, że już ponad połowa polskich firm modowych działających w e-commerce jest obecna za granicą, a co piąta planuje rozszerzać ekspansję na kolejne kraje. Co jeszcze wynika z badania?
Kierunek: kraje UE
Prawie połowa firm modowych z Polski, które sprzedają online, zamierza poszerzyć asortyment produktów dostępnych w sieci, a więcej niż co piąta firma planuje ekspansję na kolejne kraje. Prawie trzy czwarte z nich bierze pod uwagę wyłącznie państwa Unii Europejskiej, a najczęściej wymieniane kierunki to Czechy, Niemcy, Francja, Belgia i Holandia.
Wyzwania stojące przed branżą fashion
Polskie marki modowe dostrzegają też wyzwania, z którymi wiąże się ekspansja zagraniczna. Rosnące wymagania klientów (40%) czy skomplikowana polityka podatkowa (33%) to dwie najczęściej wskazywane obawy. Jedna czwarta polskich firm z branży za największe wyzwanie uznaje skomplikowaną logistykę zamówień. Widoczne są również niepokoje dotyczące całej branży modowej – co piąty badany za największe wyzwanie sprzedaży online uważa konkurencję z Chin.
Promocja polskich marek
Znaczenie polskich marek modowych jest z roku na rok coraz większe – połowa przebadanych konsumentów kupuje ich produkty co najmniej kilka razy w roku. Polacy gotowi są również zapłacić więcej za ubrania, buty czy akcesoria polskich marek – deklaruje tak prawie 30% badanych. 21 czerwca br. Zalando po raz kolejny rozpocznie działania promujące asortyment polskich marek na swojej platformie z kampanią „Z rodzimymi markami wychodzi się dobrze nie tylko na zdjęciu”. Wezmą w niej udział Yes, Kazar Studio, La Mania i Lancerto.