Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Podstawy Yoast SEO dla Wordpress

2021.08.02

Na Wordpressie pracuje dziś niemal połowa stron internetowych. To doskonały CMS do zarządzania treścią, jednak dopiero w połączeniu z dostępnymi wtyczkami zmienia się we wszechstronny, potężny kombajn o niemal nieograniczonych możliwościach. 

Jedną z najlepszych wtyczek wordpressowych jest Yoast SEO – dzięki niej zoptymalizujesz swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych, zyskując dostęp do łatwej edycji sekcji meta witryny – tytułu, opisu (meta description), a także słów kluczowych (meta keywords). Optymalizacja to proces, który nigdy się nie kończy, dlatego warto go sobie uprościć. Dlaczego warto na to zwrócić uwagę? Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, ma to dla Ciebie ogromne znaczenie – dobrze wypozycjonowany sklep internetowy wygeneruje zdecydowanie wyższe zyski! Twoja strona wskoczy na wyższe miejsce w rankingu Google, co bezpośrednio przełoży się na większy ruch organiczny, a w konsekwencji na częstsze zakupy w Twoim sklepie. 

Na czym polega optymalizacja strony?

Podstawową sprawą dla każdej witryny jest uczynienie jej funkcjonalnej, czytelnej i intuicyjnej dla odbiorców. Wszystkie ważne informacje powinny być łatwo dostępne dla użytkownika. Optymalizacja natomiast zakłada przygotowanie strony w taki sposób, by była jak najbardziej przyjazna dla wyszukiwarek internetowych (czyli przede wszystkim dla Google). Pojęcie optymalizacji dotyczy treści zamieszczonych na stronie, a także kodu źródłowego, grafik itp. Wtyczka Yoast SEO skupia się na optymalizacji treści pod kątem SEO (Search Engine Optimisation).

Wstępna konfiguracja SEO z wtyczką Yoast SEO

Sama instalacja Yoast SEO jest banalnie prosta. Wystarczy wyszukać ją w katalogu wtyczek z poziomu panelu administracyjnego Wordpressa, zainstalować i włączyć. Wtyczka wyposażona jest w kreator wstępnej konfiguracji SEO. Składa się on z kilku kroków, w których należy podać podstawowe informacje o Tobie i Twojej witrynie (czy zgadzasz się na indeksowanie witryny, podajesz jej typ, zaznaczasz, jakie jej elementy mają być widoczne w wyszukiwarce i inne). 

Optymalizacja strony głównej oraz podstron za pomocą Yoast SEO

Odpowiednie przygotowanie strony głównej jest kluczowe – to, co umieścisz w sekcji meta, będzie widoczne dla użytkowników w wyszukiwarce. W ustawieniach wtyczki w zakładce Wyszukiwarki możesz wygodnie wpisać tytuł strony, a także dodać opis witryny. W tej samej zakładce możesz też ustawić tytuły i opisy dla poszczególnych rodzajów treści (wpisów, podstron). Yoast SEO pozwala w tym celu tworzyć szablony, które będą automatycznie uzupełniane dla każdego nowego wpisu bądź podstrony. Ponadto możesz również edytować tam ustawienia menu okruszkowego (breadcrumbs), które także ma duże znaczenie dla SEO. Menu okruszkowe czytelnie pokazuje strukturę strony, co pozwala zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek zorientować się w zawartości witryny.

Optymalizacja wpisów z Yoast SEO

Największą siłą Yoast SEO jest wsparcie w pozycjonowaniu pojedynczych wpisów. Wtyczka umożliwia analizę tekstu pod kątem SEO. Podczas dodawania nowego wpisu przescrolluj stronę na dół – tam znajdziesz moduł Yoast SEO z trzema zakładkami. Najistotniejsze są dwie z nich:

1. SEO

Podaj frazę kluczową dla tekstu. Możesz też zmodyfikować tytuł podstrony z pojedynczym wpisem lub zostawić domyślny szablon. Yoast SEO pozwala podać również tzw. slug, czyli uproszczoną nazwę – to, co tu wpiszesz, pojawi się w bezpośrednim odnośniku do wpisu. Domyślnie roboty wyszukiwarki wybierają jako opis fragment tekst najlepiej pasujący do wyszukiwanej frazy, możesz jednak wpisać opis ręcznie, aby był bardziej precyzyjny. 

2. Czytelność

Yoast SEO analizuje również czytelność tekstu – rozkład akapitów, nagłówków, długość zdań itp. Informuje o tym, czy fraza kluczowa używana jest z odpowiednią częstotliwością i w dobrych miejscach, czy w tekście znajduje się właściwa liczba odnośników wewnętrznych, czy długość akapitów, tytułu czy opisu meta jest taka, jak powinna. Wtyczka przeprowadza analizę tekstu, a jej wyniki prezentuje za pomocą emotikon w 3 kolorach. Kolor czerwony oznacza poważne błędy do poprawki, pomarańczowy – mniejsze usterki, które warto poprawić dla optymalnego efektu, zaś zielony informuje o tym, co zostało zrobione poprawnie. Możesz włączyć widoczność poszczególnych elementów poddanych analizie, dzięki czemu łatwiej dokonać poprawek. 

Podsumowanie

Przedstawiliśmy jedynie podstawowe funkcje darmowej wersji Yoast SEO. Wtyczka w wersji premium oferuje o wiele więcej, jednak już Yoast SEO free pomoże umieścić Twoją witrynę na wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Powodzenia!

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...