Poczta Polska inwestuje w rozwój e-commerce i sieć logistyczną
Poczta Polska intensyfikuje działania w sektorze e-commerce, przewidując, że do 2023 roku wartość rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce wzrośnie do 12 mld zł, a liczba obsługiwanych paczek osiągnie 850 mln.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, spółka inwestuje w rozwój infrastruktury logistycznej, w tym w sieć "Odbiór w Punkcie", obejmującą placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Planuje również rozbudowę własnej sieci automatów paczkowych oraz budowę nowych hubów logistycznych.
W 2019 roku Poczta Polska uruchomiła trzy nowe hale w Łodzi, Koszalinie i Olsztynie, a w 2020 roku planuje otwarcie kolejnych w Niepołomicach pod Krakowem, Białymstoku oraz Grodzisku Mazowieckim.
Dzięki tym działaniom Poczta Polska zamierza przekształcić się z tradycyjnego operatora pocztowego w kluczowego gracza na rynku e-commerce, odpowiadając na dynamiczny rozwój handlu internetowego w Polsce.