Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Pakiet e-commerce i system Tax Free w pigułce

2021.07.01

Niedawno w mediach pojawiła się informacja, że od 1 lipca obowiązywać zaczyna pakiet e-commerce, a oprócz tego rusza rejestracja firm w systemie informatycznym Tax Free. Co to właściwie oznacza? Z pewnością ułatwione zostanie rozliczanie VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Pakiet e-commerce powstał po to, by poprawić sytuację przedsiębiorców z Unii (w tym także polskich) i wyrównać ich szanse względem nieuczciwej konkurencji spoza UE.

Co dokładnie znajduje się w pakiecie e-commerce?

W całej UE zlikwidowano zwolnienia z VAT od importu tzw. małych przesyłek o wartości do 22 euro. Rozszerzono również zakres transakcji B2C i wprowadzono dwie uproszczone procedury rozliczania VAT: One Stop Shop i Import One Stop Shop. Uproszona zostanie także procedura w zakresie deklarowania i zapłaty podatku z tytułu importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro. Kolejne branże (takie jak budowlana, fryzjerska czy kosmetyczna) będą musiały rejestrować swój obrót za pomocą kas fiskalnych on-line. Ministerstwo Finansów poinformowało, że do 1 lipca podmioty prowadzące działalność w zakresie wyrobów akcyzowych powinny dokonać rejestracji w CRPA (Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych).

System Tax Free

Zmieni się nieco działanie systemu zwrotu podatku VAT, który od przyszłego roku będzie działał w formie elektronicznej. Od 1 lipca rusza rejestracja przedsiębiorców do systemu informatycznego TAX FREE na Platformie PUESC. Według Ministerstwa Finansów „główne korzyści nowego TAX FREE to ułatwienia dla przedsiębiorców i dla podróżnych, wszystkie informacje w jednym miejscu, równe szanse na rynku, wygoda i oszczędność czasu”.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...