Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Pakiet e-commerce i system Tax Free w pigułce

Czwartek, 1 Lipiec 2021

Niedawno w mediach pojawiła się informacja, że od 1 lipca obowiązywać zaczyna pakiet e-commerce, a oprócz tego rusza rejestracja firm w systemie informatycznym Tax Free. Co to właściwie oznacza? Z pewnością ułatwione zostanie rozliczanie VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Pakiet e-commerce powstał po to, by poprawić sytuację przedsiębiorców z Unii (w tym także polskich) i wyrównać ich szanse względem nieuczciwej konkurencji spoza UE.

Co dokładnie znajduje się w pakiecie e-commerce?

W całej UE zlikwidowano zwolnienia z VAT od importu tzw. małych przesyłek o wartości do 22 euro. Rozszerzono również zakres transakcji B2C i wprowadzono dwie uproszczone procedury rozliczania VAT: One Stop Shop i Import One Stop Shop. Uproszona zostanie także procedura w zakresie deklarowania i zapłaty podatku z tytułu importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro. Kolejne branże (takie jak budowlana, fryzjerska czy kosmetyczna) będą musiały rejestrować swój obrót za pomocą kas fiskalnych on-line. Ministerstwo Finansów poinformowało, że do 1 lipca podmioty prowadzące działalność w zakresie wyrobów akcyzowych powinny dokonać rejestracji w CRPA (Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych).

System Tax Free

Zmieni się nieco działanie systemu zwrotu podatku VAT, który od przyszłego roku będzie działał w formie elektronicznej. Od 1 lipca rusza rejestracja przedsiębiorców do systemu informatycznego TAX FREE na Platformie PUESC. Według Ministerstwa Finansów „główne korzyści nowego TAX FREE to ułatwienia dla przedsiębiorców i dla podróżnych, wszystkie informacje w jednym miejscu, równe szanse na rynku, wygoda i oszczędność czasu”.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...