Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Olaplex walczy z podróbkami – nowa kampania z fikcyjnym produktem

2023.10.20

Olaplex, marka znana z kosmetyków premium do włosów, zdecydowała się na promowanie walki z kulturą podróbek, która jest lansowana na TikToku. Firma wypuściła fikcyjny produkt Oladupé.

Kreatywne podejście do walki z podróbkami

Wraz ze wzrostem popularności TikToka kupowanie tańszych zamienników droższych produktów stało się dużo bardziej powszechną praktyką. Marka Olaplex, która w sierpniu br. odnotowała straty z przychodów w wysokości 48%, postanowiła podejść do problemu w sposób kreatywny – wypuszczając fikcyjny produkt, mający służyć za „podróbkę”. Zaplanowana akcja marketingowa powstała we współpracy z agencją Movers+Shakers.

Kampania unboxingowa

Wybrani przez markę influencerzy mieli za zadanie dotrzeć do społeczności zainteresowanych profesjonalną pielęgnacją włosów i rozpowszechnić koncepcję duplikatu Olaplex. W akcję została zaangażowana m.in. Taylor Madison, która do złudzenia przypomina Kylie Jenner. 25 września br. rozpoczęła się oficjalna kampania unboxingowa, opatrzona hasztagiem #olaplexdupe. Do końca 4 października uzyskała ona 20,1 mln wyświetleń i 24 mln wyświetleń dedykowanego hasztagu.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...