Dzisiaj mamy: Piątek, 3 Maj 2024

Olaplex walczy z podróbkami – nowa kampania z fikcyjnym produktem

2023.10.20

Olaplex, marka znana z kosmetyków premium do włosów, zdecydowała się na promowanie walki z kulturą podróbek, która jest lansowana na TikToku. Firma wypuściła fikcyjny produkt Oladupé.

Kreatywne podejście do walki z podróbkami

Wraz ze wzrostem popularności TikToka kupowanie tańszych zamienników droższych produktów stało się dużo bardziej powszechną praktyką. Marka Olaplex, która w sierpniu br. odnotowała straty z przychodów w wysokości 48%, postanowiła podejść do problemu w sposób kreatywny – wypuszczając fikcyjny produkt, mający służyć za „podróbkę”. Zaplanowana akcja marketingowa powstała we współpracy z agencją Movers+Shakers.

Kampania unboxingowa

Wybrani przez markę influencerzy mieli za zadanie dotrzeć do społeczności zainteresowanych profesjonalną pielęgnacją włosów i rozpowszechnić koncepcję duplikatu Olaplex. W akcję została zaangażowana m.in. Taylor Madison, która do złudzenia przypomina Kylie Jenner. 25 września br. rozpoczęła się oficjalna kampania unboxingowa, opatrzona hasztagiem #olaplexdupe. Do końca 4 października uzyskała ona 20,1 mln wyświetleń i 24 mln wyświetleń dedykowanego hasztagu.

Polecamy