Olaplex walczy z podróbkami – nowa kampania z fikcyjnym produktem
Olaplex, marka znana z kosmetyków premium do włosów, zdecydowała się na promowanie walki z kulturą podróbek, która jest lansowana na TikToku. Firma wypuściła fikcyjny produkt Oladupé.
Kreatywne podejście do walki z podróbkami
Wraz ze wzrostem popularności TikToka kupowanie tańszych zamienników droższych produktów stało się dużo bardziej powszechną praktyką. Marka Olaplex, która w sierpniu br. odnotowała straty z przychodów w wysokości 48%, postanowiła podejść do problemu w sposób kreatywny – wypuszczając fikcyjny produkt, mający służyć za „podróbkę”. Zaplanowana akcja marketingowa powstała we współpracy z agencją Movers+Shakers.
Kampania unboxingowa
Wybrani przez markę influencerzy mieli za zadanie dotrzeć do społeczności zainteresowanych profesjonalną pielęgnacją włosów i rozpowszechnić koncepcję duplikatu Olaplex. W akcję została zaangażowana m.in. Taylor Madison, która do złudzenia przypomina Kylie Jenner. 25 września br. rozpoczęła się oficjalna kampania unboxingowa, opatrzona hasztagiem #olaplexdupe. Do końca 4 października uzyskała ona 20,1 mln wyświetleń i 24 mln wyświetleń dedykowanego hasztagu.