Nowa kampania marki IKEA – nawiązania do kultowych virali
W Szwecji IKEA Family wprowadziło system punktowy, ale marka postanowiła z przymrużeniem oka podejść do faktu, że zrobiła to dopiero teraz. Aby podkreślić dystans do tej sytuacji, sięgnęła po virale sprzed dekady. W reklamach pojawiają się m.in. Harlem Shake i Mannequin Challenge, a towarzyszy im hasło „better late than never” (lepiej późno niż wcale).
Trendy sprzed ponad 10 lat
Kampania „Better late than never” IKEI opiera się na motywie spóźniania się na trendy. W spotach nawiązano do viralowych hitów sprzed ponad dekady – materiały wideo, stworzone z myślą o social mediach, pokazują pracowników firmy, którzy wykonują Harlem Shake, Mannequin Challenge oraz próbują swoich sił w Bottle Flip. Marka często w swoich reklamach pokazuje dystans i poczucie humoru.
Kto odpowiada za kampanię?
Kampanię stworzyła szwedzka agencja Åkestam Holst NoA. Po stronie klienta za projekt odpowiadali Michelle Gustafsson, manager ds. zaangażowania klientów i programów lojalnościowych, oraz Mia Granath, liderka komunikacji marketingowej. Z ramienia agencji Åkestam Holst NoA w realizację kampanii zaangażowani byli m.in. Michal Sitkiewicz (art director) czy Agneta Oppenheim (account manager). Reżyserią i montażem spotów zajął się Lukas Östlund.