Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Narzędzie XLS-R od Facebooka umożliwi tłumaczenie na 128 języków

Czwartek, 25 Listopad 2021

Facebook zamierza wprowadzić nowy system tłumaczeń. Możliwe będzie przełożenie 128 języków na angielski w obrębie jednej aplikacji. Wszystko dzięki narzędziu XLS-R, działającemu przy użyciu sztucznej inteligencji.

Metoda oparta na sztucznej inteligencji

Prace nad nowoczesną metodą tłumaczeń cały czas trwają. System rozpoznaje mowę i identyfikuje język z niespotykaną dotąd prędkością. Do jego stworzenia wykorzystano ponad 436 tys. godzin nagrań – przemówień, obrad czy audiobooków. Oparty został na wav2vec, obejmuje dwukrotnie więcej języków niż jego poprzednik. Przekłady mają być bardziej adekwatne i precyzyjne. System przetestowano na pięciu językach BABEL, 10 językach CommonVoice, ośmiu językach MLS i 14 językach VoxPopuli.

Przyszłość nowego systemu

Narzędzie XLS-R okaże się niezwykle przydatne dla różnych marek i reklamodawców, którzy dotrą do szerszej grupy odbiorców. Warto mieć jednak na uwadze, że system jest dokładny, ale nie bez skazy. W przyszłości zapewne zostanie udoskonalony i – być może – stanie się mostem między światami cyfrowej społeczności. Bez wątpienia wpłynie na sprzedaż, marketing oraz poziom komunikacji.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...