Najbliższa przyszłość content marketingu. Raport K2 Precise
Jaka przyszłość czeka marketing treści? Z najnowszego raportu Altavia Kamikaze + K2 pt. „Content w e-commerce 2023” możemy się dowiedzieć, co jest największym wyzwaniem w realizacji strategii content-marketingowych oraz jaką rolę odgrywa w tym wszystkim sztuczna inteligencja.
E-sklepy nie inwestują w marketing treści
Z raportu wynika, że niemal 80% badanych sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z kluczowej funkcji, jaką pełni content marketing, jednak wciąż stanowi on niewielką część budżetu marketingowego. Jedynie 25% e-biznesów inwestuje więcej niż 20% swojego budżetu reklamowego w marketing treści – większość wskazuje, że jest to 6-15%. Sklepy internetowe potrzebują eksperckiego contentu wysokiej jakości, którego wyniki będą właściwie raportowane, a ich największe wyzwania to: znalezienie autorów specjalizujących się w danej dziedzinie, unikanie duplikacji i regularne tworzenie oraz publikowanie treści.
Sztuczna inteligencja a content marketing
Bardzo ciekawe jest również to, że ponad 70% firm z branży handlu elektronicznego przewiduje, że sztuczna inteligencja (AI) będzie miała istotny wpływ na tworzenie contentu w najbliższej przyszłości. Z badania K2 Precise wynika jednak, że prawie połowa menedżerów e-commerce w ogóle nie korzysta z narzędzi AI – osoby, które wspierają się sztuczną inteligencją, szukają przede wszystkim inspiracji, a tylko% za pośrednictwem sztucznej inteligencji rzeczywiście generuje treści.