Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Najbliższa przyszłość content marketingu. Raport K2 Precise

2023.10.10

Jaka przyszłość czeka marketing treści? Z najnowszego raportu Altavia Kamikaze + K2 pt. „Content w e-commerce 2023” możemy się dowiedzieć, co jest największym wyzwaniem w realizacji strategii content-marketingowych oraz jaką rolę odgrywa w tym wszystkim sztuczna inteligencja.

E-sklepy nie inwestują w marketing treści

Z raportu wynika, że niemal 80% badanych sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z kluczowej funkcji, jaką pełni content marketing, jednak wciąż stanowi on niewielką część budżetu marketingowego. Jedynie 25% e-biznesów inwestuje więcej niż 20% swojego budżetu reklamowego w marketing treści – większość wskazuje, że jest to 6-15%. Sklepy internetowe potrzebują eksperckiego contentu wysokiej jakości, którego wyniki będą właściwie raportowane, a ich największe wyzwania to: znalezienie autorów specjalizujących się w danej dziedzinie, unikanie duplikacji i regularne tworzenie oraz publikowanie treści.

Sztuczna inteligencja a content marketing

Bardzo ciekawe jest również to, że ponad 70% firm z branży handlu elektronicznego przewiduje, że sztuczna inteligencja (AI) będzie miała istotny wpływ na tworzenie contentu w najbliższej przyszłości. Z badania K2 Precise wynika jednak, że prawie połowa menedżerów e-commerce w ogóle nie korzysta z narzędzi AI – osoby, które wspierają się sztuczną inteligencją, szukają przede wszystkim inspiracji, a tylko% za pośrednictwem sztucznej inteligencji rzeczywiście generuje treści.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...