Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Sprzedawcy na Allegro w 2022 roku zapłacą więcej

2021.12.06

Już 1 lutego 2022 zmieni się cennik dla sprzedających na Allegro. Kwota nie będzie stała, tylko zależna od wartości złożonego zamówienia. Nowe zasady nie dotyczą metod dostawy Allegro One Box i Allegro One Punkt.

Nowe opłaty za zamówienia

W przyszłym roku opłaty wyniosą 99 gr dla zamówień w przedziale 40-70,99 zł, 2,49 zł dla zamówień od 80 do prawie 200 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 200 do niemal 300 zł oraz niecałe 5 zł dla zamówień powyżej 300 zł. Te kwoty dotyczą następujących metod dostawy: Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Odbiór w Punkcie DPD i UPS, Orlen, Żabka, Ruch Allegro Punkty Poczta. Dla tej ostatniej pobrane opłaty będą wyższe o kilka zł dla każdej wartości zamówienia.

Dostawa kurierem

Jeżeli chodzi o dostawy kurierem (zapłacone z góry) opłata wyniesie prawie 2 zł dla zamówień w przedziale 40-79,99 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 80 do niespełna 200 zł, niemal 6 zł w przedziale 200-299,99 zł i niespełna 7 zł dla zamówień powyżej 300 zł. W przypadku UPS ceny dotyczą przesyłek do 20 kg. Cennik płatności przy odbiorze wygląda podobnie, ale do każdej opłaty trzeba doliczyć 3,49 zł. Korzystając z usługi Pocztex Kurier 48, trzeba mieć na uwadze, że opłaty wyniosą odpowiednio 5,48 zł, 7,48 zł, 9,48 zł oraz 10,48 zł.

Allegro obserwuje konkurencję

Obecnie klienci Allegro, którzy korzystają z programu Smart, mają dostęp do darmowej dostawy dla wszystkich zamówień (dolna granica wynosi 40 zł). Firma prawdopodobnie chce odpowiedzieć na działania konkurencji – Amazon Prime – która nie przewiduje minimalnego progu zamówienia. Nie wiadomo jednak, czy sprzedawcy nie przerzucą kosztów na swoich klientów.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...