Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Sprzedawcy na Allegro w 2022 roku zapłacą więcej

Poniedziałek, 6 Grudzień 2021

Już 1 lutego 2022 zmieni się cennik dla sprzedających na Allegro. Kwota nie będzie stała, tylko zależna od wartości złożonego zamówienia. Nowe zasady nie dotyczą metod dostawy Allegro One Box i Allegro One Punkt.

Nowe opłaty za zamówienia

W przyszłym roku opłaty wyniosą 99 gr dla zamówień w przedziale 40-70,99 zł, 2,49 zł dla zamówień od 80 do prawie 200 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 200 do niemal 300 zł oraz niecałe 5 zł dla zamówień powyżej 300 zł. Te kwoty dotyczą następujących metod dostawy: Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Odbiór w Punkcie DPD i UPS, Orlen, Żabka, Ruch Allegro Punkty Poczta. Dla tej ostatniej pobrane opłaty będą wyższe o kilka zł dla każdej wartości zamówienia.

Dostawa kurierem

Jeżeli chodzi o dostawy kurierem (zapłacone z góry) opłata wyniesie prawie 2 zł dla zamówień w przedziale 40-79,99 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 80 do niespełna 200 zł, niemal 6 zł w przedziale 200-299,99 zł i niespełna 7 zł dla zamówień powyżej 300 zł. W przypadku UPS ceny dotyczą przesyłek do 20 kg. Cennik płatności przy odbiorze wygląda podobnie, ale do każdej opłaty trzeba doliczyć 3,49 zł. Korzystając z usługi Pocztex Kurier 48, trzeba mieć na uwadze, że opłaty wyniosą odpowiednio 5,48 zł, 7,48 zł, 9,48 zł oraz 10,48 zł.

Allegro obserwuje konkurencję

Obecnie klienci Allegro, którzy korzystają z programu Smart, mają dostęp do darmowej dostawy dla wszystkich zamówień (dolna granica wynosi 40 zł). Firma prawdopodobnie chce odpowiedzieć na działania konkurencji – Amazon Prime – która nie przewiduje minimalnego progu zamówienia. Nie wiadomo jednak, czy sprzedawcy nie przerzucą kosztów na swoich klientów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...