Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Sprzedawcy na Allegro w 2022 roku zapłacą więcej

2021.12.06

Już 1 lutego 2022 zmieni się cennik dla sprzedających na Allegro. Kwota nie będzie stała, tylko zależna od wartości złożonego zamówienia. Nowe zasady nie dotyczą metod dostawy Allegro One Box i Allegro One Punkt.

Nowe opłaty za zamówienia

W przyszłym roku opłaty wyniosą 99 gr dla zamówień w przedziale 40-70,99 zł, 2,49 zł dla zamówień od 80 do prawie 200 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 200 do niemal 300 zł oraz niecałe 5 zł dla zamówień powyżej 300 zł. Te kwoty dotyczą następujących metod dostawy: Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Odbiór w Punkcie DPD i UPS, Orlen, Żabka, Ruch Allegro Punkty Poczta. Dla tej ostatniej pobrane opłaty będą wyższe o kilka zł dla każdej wartości zamówienia.

Dostawa kurierem

Jeżeli chodzi o dostawy kurierem (zapłacone z góry) opłata wyniesie prawie 2 zł dla zamówień w przedziale 40-79,99 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 80 do niespełna 200 zł, niemal 6 zł w przedziale 200-299,99 zł i niespełna 7 zł dla zamówień powyżej 300 zł. W przypadku UPS ceny dotyczą przesyłek do 20 kg. Cennik płatności przy odbiorze wygląda podobnie, ale do każdej opłaty trzeba doliczyć 3,49 zł. Korzystając z usługi Pocztex Kurier 48, trzeba mieć na uwadze, że opłaty wyniosą odpowiednio 5,48 zł, 7,48 zł, 9,48 zł oraz 10,48 zł.

Allegro obserwuje konkurencję

Obecnie klienci Allegro, którzy korzystają z programu Smart, mają dostęp do darmowej dostawy dla wszystkich zamówień (dolna granica wynosi 40 zł). Firma prawdopodobnie chce odpowiedzieć na działania konkurencji – Amazon Prime – która nie przewiduje minimalnego progu zamówienia. Nie wiadomo jednak, czy sprzedawcy nie przerzucą kosztów na swoich klientów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...