Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Sprzedawcy na Allegro w 2022 roku zapłacą więcej

2021.12.06

Już 1 lutego 2022 zmieni się cennik dla sprzedających na Allegro. Kwota nie będzie stała, tylko zależna od wartości złożonego zamówienia. Nowe zasady nie dotyczą metod dostawy Allegro One Box i Allegro One Punkt.

Nowe opłaty za zamówienia

W przyszłym roku opłaty wyniosą 99 gr dla zamówień w przedziale 40-70,99 zł, 2,49 zł dla zamówień od 80 do prawie 200 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 200 do niemal 300 zł oraz niecałe 5 zł dla zamówień powyżej 300 zł. Te kwoty dotyczą następujących metod dostawy: Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Odbiór w Punkcie DPD i UPS, Orlen, Żabka, Ruch Allegro Punkty Poczta. Dla tej ostatniej pobrane opłaty będą wyższe o kilka zł dla każdej wartości zamówienia.

Dostawa kurierem

Jeżeli chodzi o dostawy kurierem (zapłacone z góry) opłata wyniesie prawie 2 zł dla zamówień w przedziale 40-79,99 zł, blisko 4 zł dla zamówień od 80 do niespełna 200 zł, niemal 6 zł w przedziale 200-299,99 zł i niespełna 7 zł dla zamówień powyżej 300 zł. W przypadku UPS ceny dotyczą przesyłek do 20 kg. Cennik płatności przy odbiorze wygląda podobnie, ale do każdej opłaty trzeba doliczyć 3,49 zł. Korzystając z usługi Pocztex Kurier 48, trzeba mieć na uwadze, że opłaty wyniosą odpowiednio 5,48 zł, 7,48 zł, 9,48 zł oraz 10,48 zł.

Allegro obserwuje konkurencję

Obecnie klienci Allegro, którzy korzystają z programu Smart, mają dostęp do darmowej dostawy dla wszystkich zamówień (dolna granica wynosi 40 zł). Firma prawdopodobnie chce odpowiedzieć na działania konkurencji – Amazon Prime – która nie przewiduje minimalnego progu zamówienia. Nie wiadomo jednak, czy sprzedawcy nie przerzucą kosztów na swoich klientów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...