Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

Majówka w sklepie internetowym. Czy jesteś już gotowy na weekend promocji?

2023.04.13

Mamy prawie połowę kwietnia, co oznacza, że majówka coraz bliżej. Dla wielu klientów długi weekend zacznie się już w piątek (28.04) po południu i potrwa do środy (03.05). Oznacza to, że mnóstwo osób zaplanuje na ten czas coś specjalnego – wyjazd rodzinny, wypad ze znajomymi czy grillowanie na świeżym powietrzu. Wzrośnie więc zapotrzebowanie na konkretne produkty, które warto objąć promocją, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Zostań z nami, żeby dowiedzieć się, co konsumenci będą kupować najczęściej i zorganizuj efektywną kampanię!

Jakie produkty najlepiej promować?

Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą damską? Świetnie! Kwiecień to idealny moment, aby zacząć myśleć o przygotowaniu akcji promocyjnej z okazji majówki. Jesteśmy obecnie w okresie przejściowym, co oznacza, że pogoda bez przerwy się zmienia. Twoje klientki bez wątpienia zainteresują się lekkimi okryciami wierzchnimi (takimi jak ramoneski, katany bądź kardigany) oraz odzieżą sportową (mówimy tutaj o spodniach i kompletach dresowych i T-shirtach). Jak już wspomnieliśmy, długi weekend majowy wiąże się z licznymi podróżami (np. w góry) oraz spotkaniami z bliskimi. Większość kobiet odwiedzających Twój butik niebawem zapragnie zaopatrzyć się w odpowiednie ubrania – postaraj się wypromować wygodne modele wykonane z oddychających, przyjaznych dla skóry materiałów (także zwiewne sukienki).

Bądź źródłem inspiracji dla klientek!

W nadchodzącym okresie warto postawić na wzmożony content marketing. Mamy tutaj na myśli głównie artykuły blogowe oraz treści w social mediach – zachęć swoje klientki do przyjrzenia się ofercie Twojego sklepu internetowego! Teksty poświęcone trendom oraz inspiracjom na zbliżające się okazje na pewno spotkają się z pozytywnym odbiorem. Pamiętaj, że maj to nie tylko długi weekend, ale również rozpoczęcie sezonu weselnego i komunijnego. Możesz więc liczyć na wzmożony ruch i większe zainteresowanie konkretnymi produktami – przede wszystkim eleganckimi sukienkami, marynarkami, kombinezonami i kompletami. Pokazuj klientkom, z czym mogą łączyć poszczególne modele: w ten sposób pokażesz, że znasz się na tym, co robisz.


Zobacz też: Przygotuj sklep na majówkę!


Akcja promocyjna z okazji majówki

Chcielibyśmy dostarczyć Ci kilka wskazówek na temat planowania majówkowej kampanii promocyjnej. Warto przemyśleć ją wcześniej, aby nie działać w pośpiechu. Zastanów się, jakie efekty chcesz osiągnąć i do jakiej grupy docelowej dotrzeć. Całą akcję rozpocznij 29 kwietnia, a zakończ ją 3 maja. Obniżki powinny wynosić od 20 do 40% – informacji na ich temat nie może zabraknąć na bannerach reklamowych. Wspomnieliśmy wcześniej o mediach społecznościowych – to doskonałe miejsce, by zdobyć uwagę konsumentów. Nie zapomnij o ciekawych postach, którym będą towarzyszyć atrakcyjne grafiki. Swoje wpisy opatrz modnymi emojis, aby przyciągnąć odbiorców.

Polecamy