Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Kolejna firma na celowniku UOKiK. Czy Amazon narusza interesy konsumentów?

2023.02.02

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Amazon EU SARL, która jest zarejestrowana w Luksemburgu. Firma prowadzi sprzedaż za pośrednictwem znanego serwisu – Amazon.pl. Okazuje się jednak, że podmiot może stosować praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara do 10% rocznego obrotu.

Kiedy następuje zawarcie umowy sprzedaży?

Dlaczego Tomasz Chróstny postanowił przyjrzeć się działaniom Amazona? Chodzi przede wszystkim o moment zawarcia umowy sprzedaży, który budzi wątpliwości prezesa UOKiK. Według klientów może to być złożenie zamówienia i otrzymanie potwierdzenia, z kolei dla spółki – wiadomość o wysyłce produktu. Informacje na ten temat znajdują się co prawda w warunkach sprzedaży, jednak UOKiK uważa, że zostały przedstawione w sposób nieczytelny.

Dostępność produktów

Kolejnym aspektem, który wydaje się niepokojący, są daty dostaw oraz dostępność towarów na stronie. Produkty oznaczone jako dostępne nie zawsze rzeczywiście znajdują się w magazynie, a terminy dostaw są tylko orientacyjne. Jeżeli klienci nie zapoznają się z warunkami sprzedaży, nie dowiedzą się o tym podczas składania zamówienia. Z kolei informacje o warunkach gwarancji dostawy pojawiają się dopiero na etapie podsumowania w kasie. W ocenie UOKiK, wszystko to powinno być jasne wcześniej.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...