Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Kolejna fala wirusa przyspieszy rozwój e-commerce

Wtorek, 18 Styczeń 2022

Według przewidywań nowy wariant koronawirusa – Omikron – w styczniu rozszaleje się na dobre, podobnie jak w Wielkiej Brytanii czy Francji. Jeszcze nie wiadomo, czy Polaków czeka kolejny twardy lockdown, można jednak spodziewać się, że jeszcze więcej osób będzie decydować się na zakupy online.

Sprzedawcy uczą się na błędach

Po nagłym wybuchu pandemii w 2020 roku mnóstwo sprzedawców przerzuciło się na handel internetowy. W 2021 z kolei wielu z nich postanowiło nie dać się znowu zaskoczyć i przygotować się na kolejne potencjalne ograniczenia. W zeszłym roku zarejestrowanych zostało 13,3 tys. e-sklepów. Obecnie na polskim rynku działa ich ok. 52 tysiące. Około, ponieważ liczba ta jest trudna do oszacowania ze względu na rosnącą popularność marketplace’ów, takich jak Allegro bądź Amazon.


Zobacz też: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Nowe zachowania konsumenckie Polaków

Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, długo trwająca pandemia zmieniła nawyki konsumenckie Polaków. Mimo mniej dotkliwych ograniczeń w 2021 roku, dużo osób postanowiło nie wracać do stacjonarnych zakupów lub rzadziej się na nie decydować. Wiadomo jednak, że handel online nie pochłonie całkowicie tego tradycyjnego, również przez jego funkcje społeczne (kontakt z ludźmi, centra handlowe odgrywające rolę centrów rozrywki).

Zmiany w logistyce

Rynek e-commerce w Polsce musiał się szybko rozwinąć, żeby nadążyć za nowymi trendami. Wymagało to zaawansowanych działań logistycznych. Widać to choćby po takich sektorach, jak dostawa żywności. Pandemia zmienia nie tylko handel B2C, ale również B2B. Wartość tego ostatniego wynosi obecnie ponad 600 mld zł. Rośnie też potrzeba coraz szybszego dostarczania towaru do klienta.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...