Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Kolejna fala wirusa przyspieszy rozwój e-commerce

2022.01.18

Według przewidywań nowy wariant koronawirusa – Omikron – w styczniu rozszaleje się na dobre, podobnie jak w Wielkiej Brytanii czy Francji. Jeszcze nie wiadomo, czy Polaków czeka kolejny twardy lockdown, można jednak spodziewać się, że jeszcze więcej osób będzie decydować się na zakupy online.

Sprzedawcy uczą się na błędach

Po nagłym wybuchu pandemii w 2020 roku mnóstwo sprzedawców przerzuciło się na handel internetowy. W 2021 z kolei wielu z nich postanowiło nie dać się znowu zaskoczyć i przygotować się na kolejne potencjalne ograniczenia. W zeszłym roku zarejestrowanych zostało 13,3 tys. e-sklepów. Obecnie na polskim rynku działa ich ok. 52 tysiące. Około, ponieważ liczba ta jest trudna do oszacowania ze względu na rosnącą popularność marketplace’ów, takich jak Allegro bądź Amazon.


Zobacz też: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Nowe zachowania konsumenckie Polaków

Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, długo trwająca pandemia zmieniła nawyki konsumenckie Polaków. Mimo mniej dotkliwych ograniczeń w 2021 roku, dużo osób postanowiło nie wracać do stacjonarnych zakupów lub rzadziej się na nie decydować. Wiadomo jednak, że handel online nie pochłonie całkowicie tego tradycyjnego, również przez jego funkcje społeczne (kontakt z ludźmi, centra handlowe odgrywające rolę centrów rozrywki).

Zmiany w logistyce

Rynek e-commerce w Polsce musiał się szybko rozwinąć, żeby nadążyć za nowymi trendami. Wymagało to zaawansowanych działań logistycznych. Widać to choćby po takich sektorach, jak dostawa żywności. Pandemia zmienia nie tylko handel B2C, ale również B2B. Wartość tego ostatniego wynosi obecnie ponad 600 mld zł. Rośnie też potrzeba coraz szybszego dostarczania towaru do klienta.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...