Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Kobiety i mężczyźni na e-zakupach. Zobacz różnicę

2022.02.15

Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała raport na temat zakupów internetowych wśród kobiet i mężczyzn, który nosi nazwę „Mr. & Mrs. E-commerce”. Badanie pokazuje, jakie są różnice w zachowaniach konsumenckich w zależności od płci.

Najważniejsze rozbieżności

¼ polskich klientek online deklaruje, że internetowe zakupy to dla nich przyjemność i możliwość wypróbowania nowych produktów. 28% z nich uważa swoje decyzje zakupowe za świadome i przemyślane – najczęściej decydują się na wcześniej wybrane towary. Z kolei 42% badanych preferuje wcześniej sprawdzonych, znanych sprzedawców. Z kolei co trzeci ankietowany mężczyzna kupowanie w sieci traktuje jak niemiły obowiązek (30%) albo przypadek (29%) – najczęściej wybierają oni produkty aktualnie dostępne czy z promocji. 42% kobiet i 45% mężczyzn opisuje siebie jako racjonalnego klienta, mającego kontrolę nad swoimi zakupami.

Jakie czynniki zniechęcają do zakupów online?

Do kupowania przez Internet zachęcają przede wszystkim atrakcyjne promocje oraz darmowe, szybkie dostawy – tak twierdzą badani obu płci. Natomiast inne są czynniki zniechęcające. 20% kobiet wskazuje, że woli zakupy stacjonarne i nie ma potrzeby kupować w sieci, ponieważ w ten sposób otrzymują wybrany produkt natychmiast (18% podkreśla tę przyczynę). 16% mężczyzn uważa, że kobiety nie chcą się też zmagać z ewentualnymi trudnościami przy zwrotach czy realizacją gwarancji. 15% z nich wątpi w ich zaufanie do internetowych sprzedawców, 17% Polek myśli to samo o mężczyznach. Oni z kolei nie czują potrzeby, by kupować w sieci (17%), ponieważ w sklepach stacjonarnych pracownicy podają wybrane produkty (20%).


Zobacz też: 80% Polaków robi zakupy przez Internet


Płatności i sposoby pozyskiwania informacji

Ankietowani obu płci preferują szybkie płatności – przelewy przez takie serwisy, jak Dotpay czy Przelewy24. Warto jednak wspomnieć, że kobiety nieco częściej wybierają BLIK i Apple Pay, natomiast mężczyźni – płatności odroczone i ratalne. Polki często korzystają z poleceń swoich znajomych i rodziny (16%). Co szósta ankietowana twierdzi, że przydatne przy wyborze są blogi oraz vlogi na temat różnych produktów. Mężczyźni wolą korzystać z forów i przeglądarek cenowych (14%). Z raportu „Mr. & Mrs. E-commerce” wynika, że zarówno Polki, jak i Polacy lubią robić zakupy przez Internet, a różnice między nimi nie są zbyt duże. Warto jednak wziąć je pod uwagę przy tworzeniu własnej oferty.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...