Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Kobiety i mężczyźni na e-zakupach. Zobacz różnicę

Wtorek, 15 Luty 2022

Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała raport na temat zakupów internetowych wśród kobiet i mężczyzn, który nosi nazwę „Mr. & Mrs. E-commerce”. Badanie pokazuje, jakie są różnice w zachowaniach konsumenckich w zależności od płci.

Najważniejsze rozbieżności

¼ polskich klientek online deklaruje, że internetowe zakupy to dla nich przyjemność i możliwość wypróbowania nowych produktów. 28% z nich uważa swoje decyzje zakupowe za świadome i przemyślane – najczęściej decydują się na wcześniej wybrane towary. Z kolei 42% badanych preferuje wcześniej sprawdzonych, znanych sprzedawców. Z kolei co trzeci ankietowany mężczyzna kupowanie w sieci traktuje jak niemiły obowiązek (30%) albo przypadek (29%) – najczęściej wybierają oni produkty aktualnie dostępne czy z promocji. 42% kobiet i 45% mężczyzn opisuje siebie jako racjonalnego klienta, mającego kontrolę nad swoimi zakupami.

Jakie czynniki zniechęcają do zakupów online?

Do kupowania przez Internet zachęcają przede wszystkim atrakcyjne promocje oraz darmowe, szybkie dostawy – tak twierdzą badani obu płci. Natomiast inne są czynniki zniechęcające. 20% kobiet wskazuje, że woli zakupy stacjonarne i nie ma potrzeby kupować w sieci, ponieważ w ten sposób otrzymują wybrany produkt natychmiast (18% podkreśla tę przyczynę). 16% mężczyzn uważa, że kobiety nie chcą się też zmagać z ewentualnymi trudnościami przy zwrotach czy realizacją gwarancji. 15% z nich wątpi w ich zaufanie do internetowych sprzedawców, 17% Polek myśli to samo o mężczyznach. Oni z kolei nie czują potrzeby, by kupować w sieci (17%), ponieważ w sklepach stacjonarnych pracownicy podają wybrane produkty (20%).


Zobacz też: 80% Polaków robi zakupy przez Internet


Płatności i sposoby pozyskiwania informacji

Ankietowani obu płci preferują szybkie płatności – przelewy przez takie serwisy, jak Dotpay czy Przelewy24. Warto jednak wspomnieć, że kobiety nieco częściej wybierają BLIK i Apple Pay, natomiast mężczyźni – płatności odroczone i ratalne. Polki często korzystają z poleceń swoich znajomych i rodziny (16%). Co szósta ankietowana twierdzi, że przydatne przy wyborze są blogi oraz vlogi na temat różnych produktów. Mężczyźni wolą korzystać z forów i przeglądarek cenowych (14%). Z raportu „Mr. & Mrs. E-commerce” wynika, że zarówno Polki, jak i Polacy lubią robić zakupy przez Internet, a różnice między nimi nie są zbyt duże. Warto jednak wziąć je pod uwagę przy tworzeniu własnej oferty.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...