Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Kobiety i mężczyźni na e-zakupach. Zobacz różnicę

2022.02.15

Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała raport na temat zakupów internetowych wśród kobiet i mężczyzn, który nosi nazwę „Mr. & Mrs. E-commerce”. Badanie pokazuje, jakie są różnice w zachowaniach konsumenckich w zależności od płci.

Najważniejsze rozbieżności

¼ polskich klientek online deklaruje, że internetowe zakupy to dla nich przyjemność i możliwość wypróbowania nowych produktów. 28% z nich uważa swoje decyzje zakupowe za świadome i przemyślane – najczęściej decydują się na wcześniej wybrane towary. Z kolei 42% badanych preferuje wcześniej sprawdzonych, znanych sprzedawców. Z kolei co trzeci ankietowany mężczyzna kupowanie w sieci traktuje jak niemiły obowiązek (30%) albo przypadek (29%) – najczęściej wybierają oni produkty aktualnie dostępne czy z promocji. 42% kobiet i 45% mężczyzn opisuje siebie jako racjonalnego klienta, mającego kontrolę nad swoimi zakupami.

Jakie czynniki zniechęcają do zakupów online?

Do kupowania przez Internet zachęcają przede wszystkim atrakcyjne promocje oraz darmowe, szybkie dostawy – tak twierdzą badani obu płci. Natomiast inne są czynniki zniechęcające. 20% kobiet wskazuje, że woli zakupy stacjonarne i nie ma potrzeby kupować w sieci, ponieważ w ten sposób otrzymują wybrany produkt natychmiast (18% podkreśla tę przyczynę). 16% mężczyzn uważa, że kobiety nie chcą się też zmagać z ewentualnymi trudnościami przy zwrotach czy realizacją gwarancji. 15% z nich wątpi w ich zaufanie do internetowych sprzedawców, 17% Polek myśli to samo o mężczyznach. Oni z kolei nie czują potrzeby, by kupować w sieci (17%), ponieważ w sklepach stacjonarnych pracownicy podają wybrane produkty (20%).


Zobacz też: 80% Polaków robi zakupy przez Internet


Płatności i sposoby pozyskiwania informacji

Ankietowani obu płci preferują szybkie płatności – przelewy przez takie serwisy, jak Dotpay czy Przelewy24. Warto jednak wspomnieć, że kobiety nieco częściej wybierają BLIK i Apple Pay, natomiast mężczyźni – płatności odroczone i ratalne. Polki często korzystają z poleceń swoich znajomych i rodziny (16%). Co szósta ankietowana twierdzi, że przydatne przy wyborze są blogi oraz vlogi na temat różnych produktów. Mężczyźni wolą korzystać z forów i przeglądarek cenowych (14%). Z raportu „Mr. & Mrs. E-commerce” wynika, że zarówno Polki, jak i Polacy lubią robić zakupy przez Internet, a różnice między nimi nie są zbyt duże. Warto jednak wziąć je pod uwagę przy tworzeniu własnej oferty.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...