Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

80% Polaków robi zakupy przez Internet

Środa, 8 Grudzień 2021

Rynek e-commerce w naszym kraju cały czas rośnie – i to niezwykle dynamicznie. Z badania „Polacy na e-zakupach 2021” (przeprowadzonego na 1002 dorosłych osobach) wynika, że w ostatnim roku czterech na pięciu Polaków zdecydowało się na zakupy online. W ich koszykach znalazły się przede wszystkim ubrania, obuwie i elektronika.

4/5 Polaków w 2021 przynajmniej raz zrobiło zakupy przez Internet

Badanie zostało przeprowadzone przez Santander Consumer Bank. Dla zdecydowanej większości Polaków kupowanie przez Internet stało się nieodłączną częścią codzienności, a nie tylko wyjątkową czynnością. Ponad 4/5 ankietowanych oświadczyło, że w ostatnim roku przynajmniej raz dokonało zakupów online, natomiast 35% z nich wybierało właśnie tę formę nawet kilka razy w miesiącu.


Przeczytaj również: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Dominujące grupy

Statystyki pokazują, że przez Internet częściej kupują mężczyźni (83% badanych) niż kobiety (78% badanych). Zakupy online są najpopularniejsze w małych miastach – do 50 tys. mieszkańców (85% ankietowanych). Nie dziwi również fakt, że największą grupą internetowych konsumentów są osoby w przedziale wiekowym 18-29 (93%), które zostały wychowane w dobie cyfryzacji.

Najczęściej wybierane produkty i znaczenie promocji

Branża e-commerce najwięcej zyskuje dzięki markom odzieżowym i obuwniczym. Prawie połowa badanych (49%) przyznała, że przez Internet najczęściej kupuje ubrania, a co trzeci ankietowany zaznaczył także obuwie. 23% osób wybierało elektronikę. Oprócz tego, Polacy dowiadują się o różnych promocjach głównie z reklam internetowych (26%), mediów społecznościowych (19%) newsletterów (15%), a także portali internetowych (11%). To ważne, ponieważ dla 54% badanych najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu zakupów jest cena produktu.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...