Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

80% Polaków robi zakupy przez Internet

2021.12.08

Rynek e-commerce w naszym kraju cały czas rośnie – i to niezwykle dynamicznie. Z badania „Polacy na e-zakupach 2021” (przeprowadzonego na 1002 dorosłych osobach) wynika, że w ostatnim roku czterech na pięciu Polaków zdecydowało się na zakupy online. W ich koszykach znalazły się przede wszystkim ubrania, obuwie i elektronika.

4/5 Polaków w 2021 przynajmniej raz zrobiło zakupy przez Internet

Badanie zostało przeprowadzone przez Santander Consumer Bank. Dla zdecydowanej większości Polaków kupowanie przez Internet stało się nieodłączną częścią codzienności, a nie tylko wyjątkową czynnością. Ponad 4/5 ankietowanych oświadczyło, że w ostatnim roku przynajmniej raz dokonało zakupów online, natomiast 35% z nich wybierało właśnie tę formę nawet kilka razy w miesiącu.


Przeczytaj również: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Dominujące grupy

Statystyki pokazują, że przez Internet częściej kupują mężczyźni (83% badanych) niż kobiety (78% badanych). Zakupy online są najpopularniejsze w małych miastach – do 50 tys. mieszkańców (85% ankietowanych). Nie dziwi również fakt, że największą grupą internetowych konsumentów są osoby w przedziale wiekowym 18-29 (93%), które zostały wychowane w dobie cyfryzacji.

Najczęściej wybierane produkty i znaczenie promocji

Branża e-commerce najwięcej zyskuje dzięki markom odzieżowym i obuwniczym. Prawie połowa badanych (49%) przyznała, że przez Internet najczęściej kupuje ubrania, a co trzeci ankietowany zaznaczył także obuwie. 23% osób wybierało elektronikę. Oprócz tego, Polacy dowiadują się o różnych promocjach głównie z reklam internetowych (26%), mediów społecznościowych (19%) newsletterów (15%), a także portali internetowych (11%). To ważne, ponieważ dla 54% badanych najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu zakupów jest cena produktu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...