Dzisiaj mamy: Wtorek, 16 Kwiecień 2024

80% Polaków robi zakupy przez Internet

2021.12.08

Rynek e-commerce w naszym kraju cały czas rośnie – i to niezwykle dynamicznie. Z badania „Polacy na e-zakupach 2021” (przeprowadzonego na 1002 dorosłych osobach) wynika, że w ostatnim roku czterech na pięciu Polaków zdecydowało się na zakupy online. W ich koszykach znalazły się przede wszystkim ubrania, obuwie i elektronika.

4/5 Polaków w 2021 przynajmniej raz zrobiło zakupy przez Internet

Badanie zostało przeprowadzone przez Santander Consumer Bank. Dla zdecydowanej większości Polaków kupowanie przez Internet stało się nieodłączną częścią codzienności, a nie tylko wyjątkową czynnością. Ponad 4/5 ankietowanych oświadczyło, że w ostatnim roku przynajmniej raz dokonało zakupów online, natomiast 35% z nich wybierało właśnie tę formę nawet kilka razy w miesiącu.


Przeczytaj również: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Dominujące grupy

Statystyki pokazują, że przez Internet częściej kupują mężczyźni (83% badanych) niż kobiety (78% badanych). Zakupy online są najpopularniejsze w małych miastach – do 50 tys. mieszkańców (85% ankietowanych). Nie dziwi również fakt, że największą grupą internetowych konsumentów są osoby w przedziale wiekowym 18-29 (93%), które zostały wychowane w dobie cyfryzacji.

Najczęściej wybierane produkty i znaczenie promocji

Branża e-commerce najwięcej zyskuje dzięki markom odzieżowym i obuwniczym. Prawie połowa badanych (49%) przyznała, że przez Internet najczęściej kupuje ubrania, a co trzeci ankietowany zaznaczył także obuwie. 23% osób wybierało elektronikę. Oprócz tego, Polacy dowiadują się o różnych promocjach głównie z reklam internetowych (26%), mediów społecznościowych (19%) newsletterów (15%), a także portali internetowych (11%). To ważne, ponieważ dla 54% badanych najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu zakupów jest cena produktu.

Polecamy