Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

80% Polaków robi zakupy przez Internet

2021.12.08

Rynek e-commerce w naszym kraju cały czas rośnie – i to niezwykle dynamicznie. Z badania „Polacy na e-zakupach 2021” (przeprowadzonego na 1002 dorosłych osobach) wynika, że w ostatnim roku czterech na pięciu Polaków zdecydowało się na zakupy online. W ich koszykach znalazły się przede wszystkim ubrania, obuwie i elektronika.

4/5 Polaków w 2021 przynajmniej raz zrobiło zakupy przez Internet

Badanie zostało przeprowadzone przez Santander Consumer Bank. Dla zdecydowanej większości Polaków kupowanie przez Internet stało się nieodłączną częścią codzienności, a nie tylko wyjątkową czynnością. Ponad 4/5 ankietowanych oświadczyło, że w ostatnim roku przynajmniej raz dokonało zakupów online, natomiast 35% z nich wybierało właśnie tę formę nawet kilka razy w miesiącu.


Przeczytaj również: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Dominujące grupy

Statystyki pokazują, że przez Internet częściej kupują mężczyźni (83% badanych) niż kobiety (78% badanych). Zakupy online są najpopularniejsze w małych miastach – do 50 tys. mieszkańców (85% ankietowanych). Nie dziwi również fakt, że największą grupą internetowych konsumentów są osoby w przedziale wiekowym 18-29 (93%), które zostały wychowane w dobie cyfryzacji.

Najczęściej wybierane produkty i znaczenie promocji

Branża e-commerce najwięcej zyskuje dzięki markom odzieżowym i obuwniczym. Prawie połowa badanych (49%) przyznała, że przez Internet najczęściej kupuje ubrania, a co trzeci ankietowany zaznaczył także obuwie. 23% osób wybierało elektronikę. Oprócz tego, Polacy dowiadują się o różnych promocjach głównie z reklam internetowych (26%), mediów społecznościowych (19%) newsletterów (15%), a także portali internetowych (11%). To ważne, ponieważ dla 54% badanych najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu zakupów jest cena produktu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...