Kaufland Marketplace podsumowuje rok działalności w Polsce
Platforma Kaufland Marketplace, która wystartowała w Polsce w sierpniu 2024 r., osiągnęła w ciągu pierwszego roku nawet 3 mln użytkowników miesięcznie i poszerzyła ofertę do ponad 6 mln produktów w 6,4 tys. kategoriach.
Na Kaufland.pl działa już 3 tys. sprzedawców, notujących średni wzrost obrotów o ponad 15 proc. Największym zainteresowaniem cieszą się elektronika, meble, rowery i perfumy. Wyróżnikiem platformy jest niski poziom zwrotów – jedynie 3 proc. przy średniej krajowej wynoszącej 14 proc.
Kaufland Marketplace rozwija się także w Europie – obecnie funkcjonuje na siedmiu rynkach, w tym w Polsce, Austrii, Czechach i na Słowacji. Globalny GMV platformy wzrósł o 106 proc. rok do roku, a sprzedawcy mogą korzystać z dodatkowych usług, takich jak automatyczne tłumaczenia czy wsparcie sprzedażowe. Coraz większą rolę odgrywają też oferty produktów odnowionych, których liczba przekroczyła już 20 tys.