Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Detox FEEDu - kampania Dove zmienia spojrzenie na piękno

2023.03.03

Marka Dove stworzyła bardzo ważną kampanię społeczną – Detox FEEDu. Dotyczy ona świadomego korzystania z mediów społecznościowych przez nastolatki, które są bardzo podatne na różnego rodzaju wpływy, zwłaszcza dotyczące ich wyglądu. Kampania jest kierowana także (a może przede wszystkim) do rodziców.

Czego dotyczy kampania?

Dziewczyny w wieku nastoletnim każdego dnia spędzają wiele czasu w mediach społecznościowych, obserwując influencerki, które udzielają różnego rodzaju porad urodowych. Te porady nie zawsze są bezpieczne – często wiążą się z ogromną presją, by być pięknym i szczupłym. Naraża to wiele osób na poważne konsekwencje zdrowotne. Dove postanowiło nagłośnić ten problem i przedstawić działania wspierające, mające prowadzić do kliknięcia „unfollow” przy szkodliwych treściach.

Polskie nastolatki nie akceptują siebie

W listopadzie 2022 roku Dove przeprowadziło badanie (w ramach programu Dove Self-Esteem) na grupie polskich dziewczynek w wieku od 10 do 17 lat. Z raportu możemy się dowiedzieć, jak ważną rolę w ich życiu odgrywają influencerzy. Ufa im aż 55% ankietowanych. Z kolei 60% nastolatek, które zobaczą wyidealizowane zdjęcie w social mediach, chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie. Prawie co trzecia zaczyna więcej ćwiczyć i mocniej się malować. 67% dziewczynek z grupy wiekowej 10-13 chciałoby wyglądać tak, jak obserwowane influencerki. 42% z nich ma problem, by wyrzucić szkodliwe treści ze swojego życia.

Jak pomóc nastolatkom?

Marka Dove głośno mówi o tym, by już dzisiaj podjąć działania zapobiegawcze. Rodzice powinni próbować chronić nastolatki. Detox FEEDu zachęca też dziewczynki do pozytywnego myślenia o swoich ciałach, możliwościach, jakie one dają. Kampania zwraca też uwagę na ogromną rolę edukacji w tym temacie oraz świadomego podchodzenia do treści internetowych. Na stronie www.detoxfeedu.pl można podpisać petycję, która miałaby prowadzić do nałożenia nakazu obowiązkowego oznaczania retuszowanych zdjęć reklamowych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...