Detox FEEDu - kampania Dove zmienia spojrzenie na piękno
Marka Dove stworzyła bardzo ważną kampanię społeczną – Detox FEEDu. Dotyczy ona świadomego korzystania z mediów społecznościowych przez nastolatki, które są bardzo podatne na różnego rodzaju wpływy, zwłaszcza dotyczące ich wyglądu. Kampania jest kierowana także (a może przede wszystkim) do rodziców.
Czego dotyczy kampania?
Dziewczyny w wieku nastoletnim każdego dnia spędzają wiele czasu w mediach społecznościowych, obserwując influencerki, które udzielają różnego rodzaju porad urodowych. Te porady nie zawsze są bezpieczne – często wiążą się z ogromną presją, by być pięknym i szczupłym. Naraża to wiele osób na poważne konsekwencje zdrowotne. Dove postanowiło nagłośnić ten problem i przedstawić działania wspierające, mające prowadzić do kliknięcia „unfollow” przy szkodliwych treściach.
Polskie nastolatki nie akceptują siebie
W listopadzie 2022 roku Dove przeprowadziło badanie (w ramach programu Dove Self-Esteem) na grupie polskich dziewczynek w wieku od 10 do 17 lat. Z raportu możemy się dowiedzieć, jak ważną rolę w ich życiu odgrywają influencerzy. Ufa im aż 55% ankietowanych. Z kolei 60% nastolatek, które zobaczą wyidealizowane zdjęcie w social mediach, chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie. Prawie co trzecia zaczyna więcej ćwiczyć i mocniej się malować. 67% dziewczynek z grupy wiekowej 10-13 chciałoby wyglądać tak, jak obserwowane influencerki. 42% z nich ma problem, by wyrzucić szkodliwe treści ze swojego życia.
Jak pomóc nastolatkom?
Marka Dove głośno mówi o tym, by już dzisiaj podjąć działania zapobiegawcze. Rodzice powinni próbować chronić nastolatki. Detox FEEDu zachęca też dziewczynki do pozytywnego myślenia o swoich ciałach, możliwościach, jakie one dają. Kampania zwraca też uwagę na ogromną rolę edukacji w tym temacie oraz świadomego podchodzenia do treści internetowych. Na stronie www.detoxfeedu.pl można podpisać petycję, która miałaby prowadzić do nałożenia nakazu obowiązkowego oznaczania retuszowanych zdjęć reklamowych.