Dzisiaj mamy: Środa, 1 Maj 2024

Jakie wymiary powinny mieć grafiki na Facebooka w 2023 roku?

2023.01.26

Prowadzisz konto firmowe na Facebooku i zastanawiasz się, jaki rozmiar powinny mieć grafiki, które dodajesz? Oficjalne wskazówki możemy znaleźć na samym portalu, jednak nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Mamy dla Ciebie najświeższe informacje – skorzystaj z nich, aby Twój profil biznesowy wyglądał jak najbardziej profesjonalnie!

Podstawowe wymiary

Według Facebooka plik wgrywany jako cover photo (zdjęcie w tle) powinien ważyć do 100 kB i mieć szerokość przynajmniej 820 px. Jeżeli chodzi o grafiki reklamowe, najlepiej postawić na wymiary 851 x 315 pikseli dla zdjęcia w tle strony, 1200 x 628 pikseli w przypadku cover photo wydarzenia, 820 x 462 pikseli w przypadku cover wideo i 1640 x 856 pikseli w przypadku cover photo grupy dyskusyjnej. Z kolei grafika pionowa powinna mieć rozmiar 640 x 960 px, a grafika pozioma – 1200 x 900 px. Stories na portalu społecznościowym warto tworzyć w wymiarze 1080 x 1920 px. Jeżeli chodzi o zdjęcie profilowe, najlepiej postawić na rozdzielczość 800 x 800 px. Przygotowując grafikę na konto w mediach społecznościowych, warto pamiętać o zapisywaniu ich w formacie .png oraz nadawaniu im odpowiednich nazw.

Dodatkowe informacje o wymiarach

Karuzele (reklamy karuzelowej) na Facebooku powinny mieć format 1080 x 1080 px. Format reklamowy „Page Like” (czyli na polubienia strony) może zostać utworzony w wymiarze 1200 x 628 (proporcja 2:3), ewentualnie 1080 x 1080 (proporcja 1:1). Sam Facebook sugeruje wymiar 1200 x 444 px. Grafikę notatki na Facebooka najlepiej przygotować w rozmiarze 1200 x 445 px. W przypadku tworzenia formularza kontaktowego Facebook Lead Ads najlepiej sprawdzi się wymiar 1200 x 628 px, podobnie jak przy miniaturze linku (Linkpost). 

Polecamy