Dzisiaj mamy: Piątek, 21 Czerwiec 2024

Jak powinna wyglądać udana współpraca z agencją e-commerce?

2024.04.19

Wiele sklepów internetowych decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami e-commerce, które oferują kompleksowe usługi marketingowe. Udane partnerstwo może przynosić liczne korzyści, takie jak optymalizacja witryny, zwiększenie konwersji, rozwój strategii promocyjnych czy integracja nowych funkcji. Jednak aby taka współpraca była naprawdę efektywna, trzeba przestrzegać wcześniej ustalonych zasad. Powinny one być jasne na każdym etapie współpracy. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, jakie elementy są niezbędne do osiągnięcia wspólnego sukcesu i jak maksymalnie wykorzystać potencjał kooperacji z agencją e-commerce.

Najważniejsze reguły współpracy e-sklepu i agencji

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, podejmując współpracę z agencją e-commerce, warto na samym początku ustalić pewne zasady i przestrzegać ich przez cały okres trwania kooperacji. Kluczowym elementem jest regularna, jasna i otwarta komunikacja – z jednej i drugiej strony. Sklep internetowy powinien wyraźnie informować o swoich zamierzeniach, oczekiwaniach oraz wszelkich istotnych szczegółów dotyczących własnej działalności, z kolei agencja powinna na bieżąco relacjonować postępy, zmiany w strategiach oraz wszelkie kwestie techniczne czy organizacyjne. Ważne jest także określenie konkretnych celów i wspólne ich realizowanie – dzięki temu łatwiej później monitorować wyniki. Zarówno sklep internetowy, jak i agencja e-commerce powinny również przestrzegać ustalonego harmonogramu działań i budżetu, a kontrola nad postępami i kosztami pozwala uniknąć opóźnień oraz niepotrzebnych wydatków.


O komentarz poprosiliśmy ekspertkę — Karolinę Przewięźlikowską, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer 

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których musisz pamiętać, prowadząc działania reklamowe, jest to, aby metoda płatności, którą masz podpiętą do konta biznesowego, zawsze była aktywna.
Jeśli jest to karta lub PayPal, to dobrą praktyką jest, aby po każdym pobraniu środków, uzupełnić je nowymi. Jeśli natomiast działasz w systemie prepaid, doładowując konto reklamowe, to pamiętaj, aby regularnie je uzupełniać.

W sytuacji kiedy system reklamowy spróbuje pobrać środki za reklamę, a na Twoim koncie nie będzie wystarczającej kwoty, Twoje reklamy zostaną wstrzymane do czasu, aż uregulujesz saldo. Do konta reklamowego warto też dodać rezerwową metodę płatności. W krytycznych sytuacjach, kiedy np. na Twojej karcie skończą się środki, system spróbuję pobrać odpowiednią kwotę z drugiej karty lub konta Paypal.

Algorytmy systemów reklamowych są bardzo wrażliwe na wszelkie przestoje w emisji reklam. Pracując z wieloma klientami zauważyłam, że jeśli na koncie reklamowym pojawiają się problemy z płatnościami, to systemy czasem nakładają tzw. "shadow bana" i pomimo najlepszych optymalizacji i starań, nie jesteśmy w stanie przywrócić wysokich wyników reklam. Taki "shadow ban" może trwać od kilku do kilkunastu dni, co drastycznie wpływa na całościową sprzedaż w sklepie.


Regularne płatności – dlaczego są tak ważne?

Po stronie sklepu internetowego leżą regularne płatności za usługi. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim płatność za reklamy – Facebook Ads, Google Ads oraz TikTok Ads. Narzędzia te są bardzo skuteczne, jednak przerwy w regulowaniu należności mogą w dłużej perspektywie obniżać wyniki, ponieważ algorytm penalizuje firmy, które nie dokonują płatności systematycznie. Terminowe opłacanie reklam pozwala utrzymać zasięgi i widoczność treści na platformie. We współpracy z agencją e-commerce niezwykle istotne jest również opłacanie faktur w terminie – jeżeli e-sklep nie przestrzega tego punktu, tworzą się nieprzyjemne sytuacje, potencjalne konflikty i przerwy w działaniu, pogarsza się jakość współpracy, a zespół marketingowy się demotywuje.


Zobacz też: SEO: Regularność kluczem do sukcesu


Terminowe dostarczanie materiałów

Współpraca sklepu internetowego i agencji marketingowej zwykle polega na wymianie różnego rodzaju materiałów – bez nich nie mogą ruszyć żadne akcje promocyjne. Chodzi tutaj o zdjęcia, hasła reklamowe, briefy: dzięki nim można zaplanować kampanie z wyprzedzeniem. Warto również wiedzieć, że w przypadku reklam na Facebooku (Facebook Ads) potrzeba czasu na zatwierdzenie, dlatego wszelkie akcje na tej platformie powinny być planowane wcześniej. Terminowe dostarczanie materiałów umożliwia ewentualne poprawki, konsultacje i „dopięcie wszystkiego na ostatni guzik”, co znacznie zwiększa efektywność wszelkich działań marketingowych.

Udana współpraca z agencją e-commerce – krótkie podsumowanie

Owocna współpraca z agencją e-commerce może być kluczowym czynnikiem w osiągnięciu sukcesu online. Poprzez transparentną komunikację, zdefiniowanie klarownych celów, wysoką znajomość branży, przestrzeganie harmonogramu i ustalonego budżetu, otwartość na sugestie oraz monitorowanie wyników, sklepy internetowe osiągają wyższy poziom widoczności i większą konwersję. Przy zachowaniu regularności płatności za usługi agencji i reklamy oraz terminowego dostarczania materiałów można skutecznie wykorzystać potencjał współpracy i osiągnąć zamierzone cele biznesowe.

Polecamy