Dzisiaj mamy: Wtorek, 25 Czerwiec 2024

Jak Polacy płacą za zakupy online? Badanie Autopay

2023.06.21

Z najnowszego badania „Finanse w czasach inflacji” zrealizowanego przez Autopay wynika, że brak możliwości wyboru ulubionej formy płatności to dla większości klientów powód do rezygnacji z zakupów w danym sklepie internetowym. Polacy nie lubią formalności i oczekują wygodnych, nowoczesnych rozwiązań.

Coraz większe oczekiwania

Aż dziewięciu na dziesięciu Polaków robi zakupy przez Internet, a 2/3 z nich deklaruje gotowość do rezygnacji ze złożenia zamówienia, jeśli nie znajdzie preferowanej formy płatności. Oczekiwania konsumentów, szczególnie tych młodszych, rosną z roku na rok, co dobrze pokazują statystki – mówimy tutaj o wzroście rzędu 10 punktów procentowych rdr.

BLIK najbardziej popularny

E-konsumenci najczęściej korzystają z usług BLIK-a, który jest uważany za najdogodniejszą formę płatności (tak twierdzi 51% badanych). Nieco rzadziej używają szybkich przelewów elektronicznych (pay-by-pay). Na trzecim miejscu plasują się karty płatnicze, które od kilku lat odnotowują spadek zainteresowania. Z nowego badania Autopay wynika, że BLIK to nie tylko najchętniej wybierana forma płatności, ale też ulubiona metoda młodszych klientów. Osoby z najmłodszej grupy wiekowej sięgają po niego najczęściej – mówimy tutaj o 71% ankietowanych.

Co decyduje o wyborze metody płatności?

Przelewy elektroniczne cieszą się większą popularnością wśród osób powyżej 55. roku życia, i to głównie wśród mężczyzn. Wśród najstarszych wciąż obecne są samodzielne przelewy na konto sklepu. Mieszkańcy wsi częściej korzystają z BLIK-a niż mieszkańcy miast. Chętnie sięgają również po płatności za pobraniem. O wyborze ulubionej formy płatności decyduje głównie wygoda, szybkość i łatwość. Co ósmy badany uważa, że duże znaczenie ma jak najmniej formalności.

Polecamy