Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Jak Polacy płacą za zakupy online? Badanie Autopay

2023.06.21

Z najnowszego badania „Finanse w czasach inflacji” zrealizowanego przez Autopay wynika, że brak możliwości wyboru ulubionej formy płatności to dla większości klientów powód do rezygnacji z zakupów w danym sklepie internetowym. Polacy nie lubią formalności i oczekują wygodnych, nowoczesnych rozwiązań.

Coraz większe oczekiwania

Aż dziewięciu na dziesięciu Polaków robi zakupy przez Internet, a 2/3 z nich deklaruje gotowość do rezygnacji ze złożenia zamówienia, jeśli nie znajdzie preferowanej formy płatności. Oczekiwania konsumentów, szczególnie tych młodszych, rosną z roku na rok, co dobrze pokazują statystki – mówimy tutaj o wzroście rzędu 10 punktów procentowych rdr.

BLIK najbardziej popularny

E-konsumenci najczęściej korzystają z usług BLIK-a, który jest uważany za najdogodniejszą formę płatności (tak twierdzi 51% badanych). Nieco rzadziej używają szybkich przelewów elektronicznych (pay-by-pay). Na trzecim miejscu plasują się karty płatnicze, które od kilku lat odnotowują spadek zainteresowania. Z nowego badania Autopay wynika, że BLIK to nie tylko najchętniej wybierana forma płatności, ale też ulubiona metoda młodszych klientów. Osoby z najmłodszej grupy wiekowej sięgają po niego najczęściej – mówimy tutaj o 71% ankietowanych.

Co decyduje o wyborze metody płatności?

Przelewy elektroniczne cieszą się większą popularnością wśród osób powyżej 55. roku życia, i to głównie wśród mężczyzn. Wśród najstarszych wciąż obecne są samodzielne przelewy na konto sklepu. Mieszkańcy wsi częściej korzystają z BLIK-a niż mieszkańcy miast. Chętnie sięgają również po płatności za pobraniem. O wyborze ulubionej formy płatności decyduje głównie wygoda, szybkość i łatwość. Co ósmy badany uważa, że duże znaczenie ma jak najmniej formalności.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...