Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Jak obecnie wygląda e-commerce w Polsce? Wnioski z raportu Gemius

Wtorek, 12 Październik 2021

W 2021 roku jeszcze więcej Polaków kupowało w sieci. W stosunku do 2020, liczba wzrosła o 4 punkty procentowe. 77 procent internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Tak mówi najnowszy raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Kto dominuje wśród internetowych konsumentów?

Ze statystyk wynika, że przez Internet najczęściej kupują kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, osoby z wykształceniem wyższym, mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Oczywisty wpływ na wzrost liczby internetowych zakupowiczów ma pandemia COVID-19. W jaki sposób lockdown wpłynął na zachowania konsumenckie? Okazało się, że aż 33% badanych kupuje online częściej, a 30% – więcej. Wynika to przede wszystkim z łatwej dostępności, szybkości zakupów i większego bezpieczeństwa.

Sytuacja tradycyjnego handlu

Wciąż jest spora grupa osób – 23% respondentów – która nie decyduje się na korzystanie z jakichkolwiek sklepów internetowych czy platform e-commerce. Dominują wśród nich mężczyźni, osoby w wieku 50+, z wykształceniem niższym, mieszkańcy wsi. Wskazują oni na kilka przyczyn: przede wszystkim jest to chęć wcześniejszego zobaczenia produktu i przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów.

Smartfony doganiają komputery

Jeżeli chodzi o urządzenia, kupujący online najczęściej korzystają z laptopów (78%) i smartfonów (76%). W grupie wiekowej 15-24 aż 92% robi zakupy za pomocą telefonów. Niestety bardzo często napotykają na różne przeszkody, jak brak mobilnych wersji sklepów czy niekomfortowe wypełniane formularzy. 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...