Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Jak obecnie wygląda e-commerce w Polsce? Wnioski z raportu Gemius

2021.10.12

W 2021 roku jeszcze więcej Polaków kupowało w sieci. W stosunku do 2020, liczba wzrosła o 4 punkty procentowe. 77 procent internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Tak mówi najnowszy raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Kto dominuje wśród internetowych konsumentów?

Ze statystyk wynika, że przez Internet najczęściej kupują kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, osoby z wykształceniem wyższym, mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Oczywisty wpływ na wzrost liczby internetowych zakupowiczów ma pandemia COVID-19. W jaki sposób lockdown wpłynął na zachowania konsumenckie? Okazało się, że aż 33% badanych kupuje online częściej, a 30% – więcej. Wynika to przede wszystkim z łatwej dostępności, szybkości zakupów i większego bezpieczeństwa.

Sytuacja tradycyjnego handlu

Wciąż jest spora grupa osób – 23% respondentów – która nie decyduje się na korzystanie z jakichkolwiek sklepów internetowych czy platform e-commerce. Dominują wśród nich mężczyźni, osoby w wieku 50+, z wykształceniem niższym, mieszkańcy wsi. Wskazują oni na kilka przyczyn: przede wszystkim jest to chęć wcześniejszego zobaczenia produktu i przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów.

Smartfony doganiają komputery

Jeżeli chodzi o urządzenia, kupujący online najczęściej korzystają z laptopów (78%) i smartfonów (76%). W grupie wiekowej 15-24 aż 92% robi zakupy za pomocą telefonów. Niestety bardzo często napotykają na różne przeszkody, jak brak mobilnych wersji sklepów czy niekomfortowe wypełniane formularzy. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...