Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Jak obecnie wygląda e-commerce w Polsce? Wnioski z raportu Gemius

2021.10.12

W 2021 roku jeszcze więcej Polaków kupowało w sieci. W stosunku do 2020, liczba wzrosła o 4 punkty procentowe. 77 procent internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Tak mówi najnowszy raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Kto dominuje wśród internetowych konsumentów?

Ze statystyk wynika, że przez Internet najczęściej kupują kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, osoby z wykształceniem wyższym, mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Oczywisty wpływ na wzrost liczby internetowych zakupowiczów ma pandemia COVID-19. W jaki sposób lockdown wpłynął na zachowania konsumenckie? Okazało się, że aż 33% badanych kupuje online częściej, a 30% – więcej. Wynika to przede wszystkim z łatwej dostępności, szybkości zakupów i większego bezpieczeństwa.

Sytuacja tradycyjnego handlu

Wciąż jest spora grupa osób – 23% respondentów – która nie decyduje się na korzystanie z jakichkolwiek sklepów internetowych czy platform e-commerce. Dominują wśród nich mężczyźni, osoby w wieku 50+, z wykształceniem niższym, mieszkańcy wsi. Wskazują oni na kilka przyczyn: przede wszystkim jest to chęć wcześniejszego zobaczenia produktu i przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów.

Smartfony doganiają komputery

Jeżeli chodzi o urządzenia, kupujący online najczęściej korzystają z laptopów (78%) i smartfonów (76%). W grupie wiekowej 15-24 aż 92% robi zakupy za pomocą telefonów. Niestety bardzo często napotykają na różne przeszkody, jak brak mobilnych wersji sklepów czy niekomfortowe wypełniane formularzy. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...