InPost wprowadza zmiany za sprawą UOKiK
Jakiś czas temu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na niektóre praktyki InPostu. Chodziło głównie o opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki, wydłuży czas odbioru przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności oraz przekierowywanie paczek z wypełnionych Paczkomatów.
Firma bierze pod uwagę niezadowolenie klientów
Weryfikacja gabarytów przesyłki do tej pory była konieczna, jeżeli nadający przekazał paczkę o innych wymiarach, niż deklarował. InPost naliczał wtedy dodatkowe 3,68 zł. Opłata ta zostanie wycofana na początku 2022 roku. Firma rezygnuje też z automatycznego przekierowywania przesyłek do innych, nieprzepełnionych Paczkomatów. Teraz paczka trafi do oddalonej maksymalnie o 2 km maszyny na jeden dzień, a jeżeli nie zostanie stamtąd odebrana – wróci do pierwotnego miejsca. Oprócz tego, InPost planuje wydłużyć czas na odbiór o 24 godziny za każdy dzień, w którym dany punkt był niedostępny.
Dynamiczny rozwój InPostu
Jak wspomina Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, spółka dostosowała się do uwag Urzędu i natychmiast wprowadziła istotne zmiany lub zaplanowała je na początek 2022. Warto wspomnieć, że InPost odnosi coraz większe sukcesy. W trzecim kwartale b.r. jego przychody wzrosły rok do roku o 18%, do 1,274 mld zł. Na koniec 2021 firma planuje mieć 16-16,3 tys. Paczkomatów w Polsce, także w mniejszych miejscowościach.