Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

InPost wprowadza zmiany za sprawą UOKiK

2021.12.21

Jakiś czas temu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na niektóre praktyki InPostu. Chodziło głównie o opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki, wydłuży czas odbioru przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności oraz przekierowywanie paczek z wypełnionych Paczkomatów.

Firma bierze pod uwagę niezadowolenie klientów

Weryfikacja gabarytów przesyłki do tej pory była konieczna, jeżeli nadający przekazał paczkę o innych wymiarach, niż deklarował. InPost naliczał wtedy dodatkowe 3,68 zł. Opłata ta zostanie wycofana na początku 2022 roku. Firma rezygnuje też z automatycznego przekierowywania przesyłek do innych, nieprzepełnionych Paczkomatów. Teraz paczka trafi do oddalonej maksymalnie o 2 km maszyny na jeden dzień, a jeżeli nie zostanie stamtąd odebrana – wróci do pierwotnego miejsca. Oprócz tego, InPost planuje wydłużyć czas na odbiór o 24 godziny za każdy dzień, w którym dany punkt był niedostępny.

Dynamiczny rozwój InPostu

Jak wspomina Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, spółka dostosowała się do uwag Urzędu i natychmiast wprowadziła istotne zmiany lub zaplanowała je na początek 2022. Warto wspomnieć, że InPost odnosi coraz większe sukcesy. W trzecim kwartale b.r. jego przychody wzrosły rok do roku o 18%, do 1,274 mld zł. Na koniec 2021 firma planuje mieć 16-16,3 tys. Paczkomatów w Polsce, także w mniejszych miejscowościach.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...