Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

InPost wprowadza zmiany za sprawą UOKiK

2021.12.21

Jakiś czas temu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na niektóre praktyki InPostu. Chodziło głównie o opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki, wydłuży czas odbioru przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności oraz przekierowywanie paczek z wypełnionych Paczkomatów.

Firma bierze pod uwagę niezadowolenie klientów

Weryfikacja gabarytów przesyłki do tej pory była konieczna, jeżeli nadający przekazał paczkę o innych wymiarach, niż deklarował. InPost naliczał wtedy dodatkowe 3,68 zł. Opłata ta zostanie wycofana na początku 2022 roku. Firma rezygnuje też z automatycznego przekierowywania przesyłek do innych, nieprzepełnionych Paczkomatów. Teraz paczka trafi do oddalonej maksymalnie o 2 km maszyny na jeden dzień, a jeżeli nie zostanie stamtąd odebrana – wróci do pierwotnego miejsca. Oprócz tego, InPost planuje wydłużyć czas na odbiór o 24 godziny za każdy dzień, w którym dany punkt był niedostępny.

Dynamiczny rozwój InPostu

Jak wspomina Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, spółka dostosowała się do uwag Urzędu i natychmiast wprowadziła istotne zmiany lub zaplanowała je na początek 2022. Warto wspomnieć, że InPost odnosi coraz większe sukcesy. W trzecim kwartale b.r. jego przychody wzrosły rok do roku o 18%, do 1,274 mld zł. Na koniec 2021 firma planuje mieć 16-16,3 tys. Paczkomatów w Polsce, także w mniejszych miejscowościach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...