Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

InPost wprowadza zmiany za sprawą UOKiK

Wtorek, 21 Grudzień 2021

Jakiś czas temu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na niektóre praktyki InPostu. Chodziło głównie o opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki, wydłuży czas odbioru przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności oraz przekierowywanie paczek z wypełnionych Paczkomatów.

Firma bierze pod uwagę niezadowolenie klientów

Weryfikacja gabarytów przesyłki do tej pory była konieczna, jeżeli nadający przekazał paczkę o innych wymiarach, niż deklarował. InPost naliczał wtedy dodatkowe 3,68 zł. Opłata ta zostanie wycofana na początku 2022 roku. Firma rezygnuje też z automatycznego przekierowywania przesyłek do innych, nieprzepełnionych Paczkomatów. Teraz paczka trafi do oddalonej maksymalnie o 2 km maszyny na jeden dzień, a jeżeli nie zostanie stamtąd odebrana – wróci do pierwotnego miejsca. Oprócz tego, InPost planuje wydłużyć czas na odbiór o 24 godziny za każdy dzień, w którym dany punkt był niedostępny.

Dynamiczny rozwój InPostu

Jak wspomina Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, spółka dostosowała się do uwag Urzędu i natychmiast wprowadziła istotne zmiany lub zaplanowała je na początek 2022. Warto wspomnieć, że InPost odnosi coraz większe sukcesy. W trzecim kwartale b.r. jego przychody wzrosły rok do roku o 18%, do 1,274 mld zł. Na koniec 2021 firma planuje mieć 16-16,3 tys. Paczkomatów w Polsce, także w mniejszych miejscowościach.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...