Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Google rezygnuje z Third Party cookies

Piątek, 5 Listopad 2021

W styczniu 2020 firma Google ogłosiła, że do 2022 roku zamierza odejść od technologii third-party cookies. Postawiono sobie za cel stworzenie nowej technologii, która umożliwiałaby personalizację reklam przy jednoczesnej ochronie prywatności użytkowników. Dziś jednak wiadomo, że zmiana ta nie wydarzy tak szybko. Kilka miesięcy temu Google opublikowało harmonogram wprowadzania tzw. Privacy Sandbox, z którego wynika, że rezygnacja z ciasteczek firm trzecich nastąpi później – pod koniec 2023 roku.

Rewolucja w świecie reklamy internetowej

Z danych Statcounter GlobalStats wynika, że we wrześniu 2021 przeglądarka Chrome używana była przez nieco ponad 65% użytkowników na świecie. Drugie w kolejności Safari od Apple może się pochwalić wynikiem „jedynie” 18,4% udziału w rynku. Oznacza to, że zablokowanie third-party cookies przez Chrome wymusi na usługodawcach marketingowych całkowitą zmianę sposobu personalizowania reklam. By ostatecznie zrezygnować z ciasteczek od dostawców zewnętrznych, Google musi wdrożyć inne sposoby pozyskiwania danych na temat działań użytkowników. Testowana jest przede wszystkim technologia FLoC (ang. Federated Learning of Cohorts), która ma przypisywać usera do pewnej uśrednionej grupy odbiorców na podstawie ich zainteresowań. Z przeglądarki na zewnątrz będą wysyłane wyłącznie informacje o tym, do której grupy użytkownik należy. Ma to służyć anonimizacji i ochronie prywatności.


Zobacz też: Co to jest sem?


Dlaczego Google chce zrezygnować z third-party cookies?

Większość użytkowników Internetu obawia się o swoją prywatność. Google chce wyjść temu naprzeciw i chronić korzystających z przeglądarki Chrome. W teorii pliki cookies są zgodne z przepisami o ochronie danych osobowych, nie przechowują bowiem żadnych danych chronionych (takich jak np. nazwisko). Jednakże obawy o inwigilację i potencjalne wykorzystywanie zbieranych danych rosną, a to przekłada się na spadek zaufania userów. Stąd też dążenie do stworzenia bezpieczniejszej alternatywy dla ciasteczek. Docelowo Google zamierza opracować standard Privacy Sandbox. Ma on być zbiorem gotowych rozwiązań, które będzie można wykorzystywać zamiast third-party cookies.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...