Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Co to jest SEM?

Środa, 15 Wrzesień 2021

Nie da się ukryć – dziś skuteczną reklamę robi się przede wszystkim w Internecie. Zdecydowana większość firm (a z pewnością niemal wszystkie biznesy e-commerce) stara się zaistnieć w sieci za pomocą rozmaitych sposobów: profili w mediach społecznościowych, kampanii reklamowych, pozycjonowania i tym podobnych. Jakie działania warto podejmować, by ich skuteczność była jak najwyższa? Postaw na SEM!

Czym jest SEM? Definicja

SEM, z angielskiego Search Engine Marketing, to inaczej marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogólne pojęcie zbierające działania, które skupiają się na promowaniu danej witryny w wynikach wyszukiwania. Dzieje się to przede wszystkim przy wykorzystaniu fraz kluczowych i poprzez zamieszczanie w wyszukiwarkach linków sponsorowanych. W momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę daną frazę kluczową, działania SEM podsuną mu odpowiedni wynik wyszukiwania.

SEM=SEO+PPC 

Można się czasem spotkać ze stwierdzeniem, że SEM oraz SEO to zamienne terminy określające pozycjonowanie stron internetowych. Nic bardziej mylnego! SEM to pojęcie znacznie szersze niż SEO. SEO (ang. Search Engine Optimization) mieści się w zakresie działań SEM. Dotyczy ściśle praktyk i strategii skupiających się na optymalizacji stron internetowych oraz treści, tak by witryna była jak najlepiej widoczna dla wyszukiwarek z punktu widzenia ruchu organicznego. SEO jest nastawione na działania długofalowe i naturalny, darmowy ruch użytkowników na podstawie wyszukiwanych fraz kluczowych. Drugą częścią strategii SEM jest PPC (ang. Pay Per Click), czyli narzędzie (takie jak np. Google Ads) służące do uzyskiwania natychmiastowych wyników poprzez wyświetlanie reklam, za kliknięcie których reklamodawca płaci określoną kwotę. SEM może korzystać zarówno z narzędzi SEO, jak i PPC. Dlatego też zależności między tymi pojęciami świetnie wyraża powszechnie znane wśród specjalistów od marketingu internetowego równanie: SEM=SEO+PPC.

Czym charakteryzuje się SEM?

Zasadniczym celem działań SEM jest dotarcie do klienta poprzez wyszukiwarki. Gdy decydujemy się na realizację kampanii SEM, chodzi nam o zajęcie jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednakże nie każda kampania musi wykorzystywać komplet narzędzi SEM. Inaczej należy zaplanować kampanię SEM, gdy chcemy skierować na witrynę wartościowy ruch, zbudować społeczność wokół firmy i wzmocnić pozycję na rynku, a inaczej, gdy chce się uzyskać konkretny zysk w określonym czasie. Działania SEO prowadzone są długo i nie od razu przynoszą efekty, lecz przynoszą korzyści na długi czas. Z kolei akcje wykorzystujące reklamy typu PPC dają w zasadzie od razu rezultat w postaci zwiększonego ruchu na stronie, jednak gdy tylko zostaną wyłączone, liczba wyświetleń witryny bardzo wyraźnie spada. Wszystko zależy od szczegółowych celów ustanowionych dla danego biznesu. Kluczem do skutecznego wypromowania biznesu, produktu czy też usługi jest odpowiedni dobór środków SEM, tak by osiągnąć zakładane cele.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...