Dzisiaj mamy: Niedziela, 5 Maj 2024

ERLI depcze po piętach Allegro? Duże sukcesy marketplace’u

2024.04.25

ERLI to jedna z najszybciej rozwijających się platform zakupowych w Polsce – potwierdzają to jej wyniki finansowe za 2023 rok. ERLI aspiruje do silnej drugiej pozycji na polskim rynku e-commerce wśród marketplace’ów (zaraz za Allegro).

Rekordowe przychody i liczba transakcji

ERLI osiągnęło ponad 91 mln przychodu netto oraz rekordową liczbę 3,6 mln transakcji w 2023 roku, notując przy tym stały wzrost liczby sprzedawców i klientów – platforma rozwija się 6 razy szybciej niż rynek. ERLI stawia na unikalny model współpracy ze sprzedawcami, który zwraca dużą uwagę na ich potrzeby, jednocześnie oferując konsumentom najniższe ceny. W drugiej połowie ubiegłego roku uruchomiono też aplikację mobilną ERLI i rozszerzono asortyment. 

Coraz więcej sprzedawców

Działający na polskim rynku od 2020 roku marketplace zwiększył liczbę sprzedawców w ciągu ostatnich 12 miesięcy o niemal 2/3 – do 22 tys., zarejestrowanych sklepów. W efekcie znacząco wzrosła liczba produktów na platformie – na koniec grudnia odnotowano 21 mln dostępnych ofert. najpopularniejszą kategorią na ERLI w ubiegłym roku był „Dom i Ogród” – stanowiła ona 52% ogólnej sprzedaży.

Liczba użytkowników i pobrań aplikacji

7,5 mln Polaków co miesiąc odwiedza ERLI w poszukiwaniu atrakcyjnych ofert. W ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba użytkowników, którzy zdecydowali się założyć konto na platformie – z 1,4 mln do ponad 3 mln. W rezultacie liczba transakcji przeprocesowanych przez ERLI w 2023 roku zwiększyła się ponad dwukrotnie (+133% rdr.). Aplikacja mobilna ERLI na koniec grudnia odnotowała 660 tys. pobrań. 

Polecamy