Empik stawia na automatyzację. Skorzysta z usług RELEX
Grupa Empik, czyli polski lider omnichannel, planuje wdrożenie kompleksowej strategii planowania przestrzeni, sklepów i uzupełniania zapasów w oparciu o kompleksowe rozwiązania RELEX. Oznacza to, że Empik coraz bardziej kieruje się w stronę automatyzacji i sztucznej inteligencji.
Działania lepiej dostosowane do potrzeb
Empik zdecydował się na transformację swoich dotychczasowych systemów, wprowadzając zintegrowane podejście, które obejmuje prognozowanie, uzupełnianie zapasów oraz planowanie przestrzeni i asortymentu, co pozwoli na synchronizację procesów planistycznych. Dzięki temu możliwa stanie się lepsza optymalizacja poziomów zapasów, maksymalizacja marż oraz zapewnienie wysokiej dostępności produktów we wszystkich sklepach. Zostanie także zredukowany nadmiar zapasów, a zadania operacyjne będą uproszczone.
Najważniejsze zalety nowego planu
Dzięki rozwiązaniom RELEX każdy sklep Grupy Empik otrzyma dostosowane plany merchandisingowe, które lepiej odpowiedzą na potrzeby lokalnych klientów. Wspomogą one również dynamiczny rozwój kanału e-commerce, zapewniając spójne doświadczenie zakupowe online i offline. Automatyzacja i zintegrowanie procesów umożliwią Grupie Empik lepsze zarządzanie kategoriami produktów, co przełoży się na wyższe marże i bardziej efektywne zarządzanie zapasami.