Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

#EcomersyBasic #42: Unboxing. Czym jest? Czy warto? Jak go przygotować?

2022.08.19

Czy wiesz, co kryje się pod pojęciem unboxingu? Jest to rodzaj filmu, który przedstawia rozpakowywanie jakiegoś produktu. Cieszy się bardzo dużą popularnością, przede wszystkim na YouTubie (ale też na Facebooku czy Instagramie), co chętnie wykorzystują influencerzy. Osoba rozpakowująca pokazuje dany towar i go opisuje, najczęściej w superlatywach. Jak można wykorzystać unboxing w e-commerce?

Jak przygotować paczkę do unboxingu?

Klienci lubią kreatywność, a przy tym chętnie oglądają treści znanych twórców internetowych. Dlatego właśnie dobrym pomysłem okaże się wysłanie paczki do influencera i poproszenie go o unboxing. Przesyłkę należy jednak najpierw odpowiednio przygotować – poddać ją personalizacji (aby od razu było wiadomo, jaka firma przekazuje towar do rozpakowania, warto umieścić na opakowaniu logo), zabezpieczyć i umieścić w niej prezenty-niespodzianki (najlepiej drobne upominki związane z działalnością e-sklepu). Pamiętaj, że Twój reklamodawca będzie dokonywać unboxingu na wizji, więc rozpakowywanie musi przebiegać bez większych problemów. Chodzi o to, by wyróżnić się w oczach odbiorców i zbudować wśród nich pozytywny wizerunek.

Dlaczego unboxing ma sens?

Aby unboxing przyciągał uwagę, powinien budzić emocje. Oczywiście bardzo dużo zależy od osoby, która paczkę otrzyma, jednak jeżeli influencer będzie przekonany do Twojego produktu, zaprezentuje go w bardziej interesujący sposób. Unboxing kojarzy się z autentycznością, a przy tym pozwala na dokładne obejrzenie towaru. Ponadto cały proces rozpakowywania rozpala ciekawość, buduje napięcie i pozwala oglądającemu się w niego zaangażować. Prosty przekaz płynący z takiego filmiku wywołuje sympatię i zwiększa zaufanie do danej marki. Odbiorcy mogą dokonać wstępnej weryfikacji bez wydawania pieniędzy i ocenić, czy określony produkt rzeczywiście jest dla nich. Dlatego unboxing warto wykorzystać w swojej strategii promocyjnej, jako element influencer marketingu.


Zobacz też: #EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce


Sprawdź, czy to działa

Zastanawiasz się, czy unboxing faktycznie działa? Skuteczność tej metody zweryfikujesz przede wszystkim poprzez zapoznanie się z danymi liczbowymi. Sprawdź, czy liczba zamówień rzeczywiście się zwiększyła po opublikowaniu filmiku. Możesz również skorzystać z narzędzia Google Analytics, by zbadać ruch w Twoim sklepie internetowym. Nie zapomnij też przenalizować aktywności użytkowników na profilach w mediach społecznościowych. Warto zapoznać się także z komentarzami pod video przedstawiającym unboxing. Czy odbiorcy mają jakieś uwagi odnośnie sposobu pakowania albo funkcjonalności produktu? Opinie realnych użytkowników są bardzo znaczące!

Spróbuj zrobić to sam

Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na współpracę z influencerem, spróbuj dokonać unboxingu samodzielnie. Musisz liczyć się z tym, że zasięgi będą mniejsze niż w przypadku wysłania przesyłki do twórcy internetowego, ale ta metoda prezentacji wciąż powinna przyciągnąć więcej osób niż zwykłe zdjęcia. Pamiętaj, by Twój filmik wyróżniał się wysoką jakością, dobrym oświetleniem, podejmowaniem interakcji z widzami i ciekawym sposobem opowiadania. Przygotuj wcześniej krótki scenariusz i zawrzyj w nim wszystkie informacje, które chcesz przekazać. Nie czytaj jednak z kartki – będziesz brzmieć nienaturalnie!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...