Dynamiczny rozwój e-sklepu Kaufland. Amazon ma konkurenta?
Sklep internetowy sieci Kaufland staje się coraz ważniejszym graczem na rynku e-commerce, prześcigając nawet Amazona. Rozwija się nie tylko w Niemczech, ale także w Czechach i na Słowacji, a w planach jest dalsza ekspansja, m.in. w Polsce i Austrii.
Porównanie z Amazonem
Sklep internetowy Kauflandu rozwija się w imponującym tempie na arenie międzynarodowej – w ciągu kilku miesięcy platforma znalazła się w pierwszej trójce największych sprzedawców internetowych w Czechach i na Słowacji. Grupa Schwarz staje się coraz większą konkurencją dla Amazona, i to nie tylko w handlu detalicznym online. Spółka zajmuje się również przetwarzaniem w chmurze i oferuje usługi bezpośrednio konkurujące z platformą AWS firmy Amazon.
Wyniki finansowe za 2023 rok
W roku finansowym 2023 Grupa Schwarz, w skład której wchodzą Kaufland i Lidl, osiągnęła sprzedaż na poziomie ponad 167 mld euro (+8,5% rdr). Przychody online ogółem spadły, ale Kaufland zanotował ogromny wzrost sprzedaży w tym segmencie. Niemiecki e-commerce Amazona odnotował stratę sprzedaży na poziomie 11,8%, z kolei sklep internetowy Kaufland wzrósł o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim.