Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Dwie kary finansowe dla Allegro. Spółka nie zgadza się z decyzją UOKiK

2022.12.30

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Allegro dwie kary finansowe w wysokości blisko 4 i 206 mln zł. Pierwsza z nich dotyczy nadużywania dominującej pozycji, a druga – stosowania klauzul niedozwolonych w regulaminach platformy oraz programu Smart. Spółka nie zgadza się jednak z tą decyzją.

Naruszenie interesów konsumentów

29 grudnia 2022 roku prezes UOKiK wydał dwie decyzje w sprawie praktyk Allegro. Tomasz Chróstny nałożył na spółkę łącznie 210 mln zł kary. Allegro miało w niedozwolony sposób wykorzystać swoją pozycję rynkową, faworyzując własny sklep internetowy kosztem konkurencyjnych sprzedawców na platformie. Oprócz tego, spółce zarzuca się przyznania sobie samej możliwości zmiany regulaminów, dotyczących m.in. usługi Smart. UOKiK uznało, że Allegro naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.

Plany dotyczące odwołania od decyzji

Po ogłoszeniu decyzji prezesa, Allegro odnotowało spadek o ok. 5% na Giełdzie Papierów Wartościowych. Po godzinie 15.00 zdążył jednak znowu wzrosnąć, wracając do poziomu powyżej 25 zł. Warto wspomnieć, że spółka nie zgadza się z decyzją UOKiK. W oświadczeniu możemy przeczytać, że Allegro zamierza podjąć kroki zmierzające do jej uchylenia. Firma wskazuje również, że na ten moment decyzja nie jest ostateczna.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...