Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Dwie kary finansowe dla Allegro. Spółka nie zgadza się z decyzją UOKiK

2022.12.30

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Allegro dwie kary finansowe w wysokości blisko 4 i 206 mln zł. Pierwsza z nich dotyczy nadużywania dominującej pozycji, a druga – stosowania klauzul niedozwolonych w regulaminach platformy oraz programu Smart. Spółka nie zgadza się jednak z tą decyzją.

Naruszenie interesów konsumentów

29 grudnia 2022 roku prezes UOKiK wydał dwie decyzje w sprawie praktyk Allegro. Tomasz Chróstny nałożył na spółkę łącznie 210 mln zł kary. Allegro miało w niedozwolony sposób wykorzystać swoją pozycję rynkową, faworyzując własny sklep internetowy kosztem konkurencyjnych sprzedawców na platformie. Oprócz tego, spółce zarzuca się przyznania sobie samej możliwości zmiany regulaminów, dotyczących m.in. usługi Smart. UOKiK uznało, że Allegro naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.

Plany dotyczące odwołania od decyzji

Po ogłoszeniu decyzji prezesa, Allegro odnotowało spadek o ok. 5% na Giełdzie Papierów Wartościowych. Po godzinie 15.00 zdążył jednak znowu wzrosnąć, wracając do poziomu powyżej 25 zł. Warto wspomnieć, że spółka nie zgadza się z decyzją UOKiK. W oświadczeniu możemy przeczytać, że Allegro zamierza podjąć kroki zmierzające do jej uchylenia. Firma wskazuje również, że na ten moment decyzja nie jest ostateczna.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...