Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Lipiec 2024

Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku

2024.04.24

Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że prawie połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe. Spełniają one wiele funkcji, a do najważniejszych należą rozrywkowa i edukacyjna, pozwalają tez na dzielenie się swoim życiem z innymi.

Różne preferencje – różny wiek

Z nowego badania Santander Consumer Banku możemy się dowiedzieć, że aż 49% Polaków najwięcej wolnego czasu w sieci spędza w social mediach. Wśród platform społecznościowych największą popularnością cieszą się: Facebook (98%), YouTube (96%) i Instagram (94%), a wśród komunikatorów dominują Messenger (94%), WhatsApp (91%) i Skype (86%). Jak można się łatwo domyślić, wybór ulubionego medium społecznościowego zależy od wieku (z wyjątkiem platformy YouTube – jest ona najpopularniejsza we wszystkich grupach wiekowych). Z TikToka korzysta 68% osób w wieku 18-29, a tylko 25% seniorów. 6 na 10 najmłodszych badanych spędza swój czas na Snapchacie, a wśród trzydziestolatków odsetek ten wynosi 24%.

Komunikatory i chatboty

Polacy bardzo chętnie rozmawiają przez różnego rodzaju komunikatory. Dzięki badaniu Santander Consumer Banku wiemy, że najczęściej wybieranym narzędziem we wszystkich grupach wiekowych jest Messenger (84% ankietowanych), a później WhatsApp (3/4 osób, w tym 81% trzydziestolatków). Wśród 18-29-latków popularnym komunikatorem jest Discord (60% wskazań). Coraz częściej pojawiają się również nowe formy komunikacji, takie jak chatboty. 27% Polaków miało z nimi kontakt w ciągu ostatniego roku, a 4 na 10 osób zadeklarowało, że ocenia to doświadczenie na dobre lub bardzo dobre.

Polecamy