Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ciekawe posty na Facebooka? Lista dobrych pomysłów od Ecomersy!

Czwartek, 23 Wrzesień 2021

Prowadzenie firmowego Facebooka bywa wyzwaniem. Wymaga poświęcenia czasu i uwagi. A jeśli zależy nam na aktywnej społeczności, potrzeba również sporej dozy kreatywności. Dlaczego warto postarać się o ciekawe treści? Duże zaangażowanie na fanpage’u można przekuć na wiele leadów. To świetny sposób docierania do klientów i budowy wizerunku marki. Sprawdź nasze pomysły na nietuzinkowe posty na Facebook i zwiększ ruch na swoim profilu!

Zaplanuj publikację postów

Zanim zabierzesz się za umieszczanie wpisów na fanpage’u, przygotuj sobie kalendarz publikacji postów. Przemyśl godziny publikacji postów. Teoretycznie największy ruch na Facebooku to godziny wczesnopopołudniowe i wieczorne (13.00-16.00 i 19.00-21.00). Jednak czy to dobra pora na wrzucanie wpisu? Niekoniecznie! Może się okazać, że Twoje treści zginą wśród zalewu postów. Poza tym bez dobrego tematu i CTA (ang. Call To Action) wpis zwyczajnie nie będzie się klikał. Najlepiej poeksperymentować, by sprawdzić, co najlepiej sprawdza się w Twojej społeczności. Skorzystaj z opcji planowania publikacji, wtedy posty będą wrzucać się automatycznie w wybranym momencie. Nie warto wrzucać wpisów zbyt często – jeden dziennie to zazwyczaj optymalna liczba.

Tworzenie angażujących treści jest kluczowe w generowaniu organicznego ruchu na profilu – mówi Katarzyna Banachowicz, senior copywriter w agencji marketingowej Medializer. – Ze względu na algorytmy Facebooka posty, które zachęcają do interakcji, automatycznie mają większe zasięgi, a więc docierają do zdecydowanie szerszego grona odbiorców.

Dopasuj treści do swojej działalności

To wręcz kluczowa sprawa! Użytkownicy Facebooka obserwują Cię z konkretnego powodu. Dlatego publikowane przez Ciebie treści muszą wiązać się z Twoją marką i tym, czym się zajmujesz. Jeśli więc zadajesz swoim odbiorcom pytania albo proponujesz angażujące zabawy, dopasuj je do tematyki swojego biznesu. Przykład? Jeżeli sprzedajesz pompy paliwowe, pytanie obserwujących o ulubione przepisy kulinarne nie ma zbyt wiele sensu. Lepiej zaproponować im ciekawą karuzelę z produktami albo zapytać o przygody związane z samochodowymi podróżami. Przemyśl też zasady komunikacji z odbiorcami. Jakim językiem mówi Twoja marka? Czy jest oficjalna i zdystansowana czy wręcz przeciwnie? Dopasuj swoje komunikaty do profilu swojej działalności – spójny wizerunek zadziała na Twoją korzyść.

20 pomysłów na angażujące posty na Facebooku

Poniżej znajdziesz propozycje ciekawych wpisów, które zwiększą zaangażowanie na Twoim profilu na Facebooku. Nie bój się sprawdzać, co klika się najlepiej, zaskakuj swoich odbiorców. Pamiętaj tylko, by trzymać się wybranego sposobu komunikacji – niech fani od razu wiedzą, że to Twój post. Oto nasze pomysły!

1. Ankiety i głosowania
Obserwujący lubią angażować się w ciekawe ankiety. Możesz pytać ich o ulubione produkty, zwyczaje i wszystko inne, co w jakiś sposób wiąże się z Twoją działalnością. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie im wspólnego tworzenia produktu, jak choćby wyboru opakowania czy okładki. Można to zrobić np. przez głosowanie za pomocą reakcji.

2. Pytania otwarte
Zachęć swoich odbiorców do opowiadania historii związanych z Twoją branżą, usługą albo produktem. Niech opowiedzą w komentarzach o swoich doświadczeniach. Reaguj na ich wypowiedzi – pokaż, że są dla Ciebie ważne. Możesz np. spytać, czy któryś produkt z Twojej oferty znacząco wpłynął na ich życie.

3. Quizy
Sprawdź, co fani wiedzą o Tobie, Twojej marce albo produktach! Zaproponuj im quiz, w którym będą mogli się sprawdzić. Przy okazji możesz przemycić całkiem sporo informacji zachęcających do bliższego przyjrzenia się Twojej ofercie.

4. Real-Time Marketing 
Real Time Marketing (RTM) to natychmiastowe reagowanie na bieżące zdarzenia. Dobrze wykorzystana okazja to marketingowe złoto. Monitoring Internetu to podstawa! Obserwuj mistrzów RTM – świetnie robi to np. Lidl czy IKEA. Co ważne, RTM można również zaplanować. Wykorzystaj w tym celu wydarzenia sezonowe, sportowe czy kulturalne. Uwaga – by RTM zadziałał, odbiorcy muszą znać kontekst, a materiał musi być mocny i świeży.

5. Wykorzystanie karuzeli
Wykorzystaj funkcję karuzeli w poście. Możesz zamieścić w niej różne produkty lub różne ujęcia tego samego produktu. To również dobry sposób np. na przedstawienie historyjki o tym, jak Twój produkt może rozwiązać dany problem.

6. Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia
Nie od dziś wiadomo, że to obraz najbardziej przyciąga uwagę. Dlatego posty zawierające zdjęcia dobrze się klikają. Może to być np. fotorelacja z branżowej imprezy albo prezentacja nowej kolekcji. Pokaż odbiorcom coś, co chcą zobaczyć!

7. Wspólne zabawy
A może zaproponujesz obserwującym wspólną zabawę? Stwórzcie razem zabawną historię związaną z Twoją marką – niech każdy w komentarzu dopisuje po jednym zdaniu. Możesz też zachęcić fanów do zabaw z emotikonami, np. do stworzenia za ich pomocą całej opowieści. Użytkownicy Facebooka uwielbiają również gify! Możesz np. zadać pytanie, na które odpowiedzią ma być animacja albo mem.

8. Infografiki
Traktuj fanpage nie tylko jako miejsce do reklamowania swoich usług, ale również jako przestrzeń pełną wartości dodanej. Dziel się na nim swoją wiedzą związaną z branżą albo produktami, które tworzysz – np. w formie infografik, które są świetnie przyjmowane przez obserwujących.

9. Odliczanie do daty
Zbliża się premiera Twojego produktu? Przygotuj serię postów odliczających dni do tego wydarzenia! Możesz zdradzać w nich różne informacje na temat produktu. Generuj napięcie, postaw na nieco tajemniczą atmosferę. A może zaproponujesz użytkownikom zabawę w zgadywanie, co to będzie albo jak będzie wyglądać?

10. Gry słowne
Marketingowe posty zawierające zabawne albo ciekawe gry słowne, związane z nazwą Twojej marki albo produktami, również znacznie zwiększają ruch. Odbiorcy lubią poczucie humoru i chętnie dzielą się efektownymi żartami. Pamiętaj – to musi być coś naprawdę dobrego!

11. To czy to?
Kawa czy herbata? Książka czy e-book? Pies czy kot? Tego typu pytań można zadać tysiące. Wybierz pytanie związane z Twoją marką, stwórz odpowiednią grafikę i zachęć fanów do wypowiadania się.

12. Prezent dla obserwujących
Tego typu posty generują spory ruch. Daj swoim obserwatorom coś od siebie! Niech to będzie jakaś próbka Twojego produktu (np. darmowy fragment książki) albo drobny prezent. Może to być także e-book z pomysłami lub wiedzą, materiały do wydruku itp. Niech będzie to oczywiście coś związanego z profilem Twojego biznesu.

13. Udostępnianie treści z bloga 
Masz firmowego bloga albo gdzieś pojawił się artykuł na temat Twojej marki? Świetnie – podlinkuj tekst na swoim profilu na Facebooku. Przygotuj odpowiednią grafikę. Dobrze sprawdzają się takie, na których zamieszczony jest tytuł artykułu bądź wpisu.

14. Udostępnianie wiadomości od fanów
Otrzymałeś intrygującą wiadomość? A może ktoś przesłał Ci wspaniałą recenzję Twojego produktu? Koniecznie podziel się nią ze swoimi obserwatorami! Duża szansa, że w ten sposób przekonasz kogoś niezdecydowanego do zakupu.

15. Celebracja liczby lubiących fanpage
Udało Ci się zbudować dużą, aktywną społeczność? Trzeba to uczcić! Napisz post z podziękowaniami dla fanów. Koniecznie wstaw odpowiednią, tematyczną grafikę. A może zbliżasz się do okrągłej liczby obserwujących? Zorganizuj jakiś upominek albo zniżkę dla fana, który przekroczy ten magiczny próg, publikując oczywiście stosowny post i oznaczając w nim wyróżnioną osobę.

16. Konkursy
Użytkownicy Facebooka to uwielbiają. Zorganizuj konkurs, w którym będzie można wygrać Twoje produkty albo dostęp do usługi. Oczywiście zadbaj o to, by zasady były zgodne z regulaminem Facebooka. Dobrze jest wymyślić takie zadanie konkursowe, które wymaga odrobiny kreatywności, lecz jednocześnie nie zmusza do zbyt dużego zaangażowania.

17. Cykliczne akcje
Warto je organizować! Udostępnij przestrzeń swojego fanpage’a do dzielenia się różnymi informacjami (choćby luźno związanymi z Tobą czy Twoją marką), opowiadania o swoich sukcesach czy pożalenia się. Wybierz np. jeden dzień w tygodniu na taki cykl i stwórz odpowiedni hasztag (np. #InspirującyWtorek).

18. Podziel się historią
Ale nie byle jaką. Kto z nas nie lubi czytać o tym, jaką drogą ktoś inny doszedł do sukcesu? Jakie porażki poniósł po drodze i jakie wnioski z nich wyciągnął? Opowiedz o swoich doświadczeniach w budowaniu swojego biznesu albo tworzeniu produktu i zainspiruj odbiorców do dzielenia się swoimi przemyśleniami albo historiami!

19. Sneak peek
Przygotowujesz nowy produkt lub usługę? Twoi odbiorcy czekają na nowość? W takim razie uchyl rąbka tajemnicy i zdradź im jakiś szczegół! Niech to będzie tajemniczy post, który pozwoli na snucie domysłów. Inna propozycja to seria postów, prezentujących kolejne (pojedyncze) informacje o produkcie czy usłudze.

20. Zaproś na inny kanał
Jeżeli Twoja marka komunikuje się z odbiorcami również za pomocą innych kanałów, zaproś swoich fanów do ich odwiedzenia. Warto przy tym różnicować treści, by na każdym z nich fani znaleźli dla siebie coś innego. Możesz np. udostępnić na Facebooku swój post z Instagrama albo wpis z Twittera.

Kilka słów na zakończenie

Skuteczna komunikacja na Facebooku wymaga odrobiny kreatywności i sporego zaangażowania. Może jednak przerodzić się w pozytywny szum wokół marki i dać Ci nowe leady. Nie bój się eksperymentów. Nie unikaj również odrobiny poczucia humoru – to może Ci wyjść jedynie na dobre!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...