Cashback i popularne metody płatności wśród Polaków. Badanie Santander Consumer Banku
Czy Polacy chętnie korzystają z opcji cashback? Okazuje się, że tak – z badania Santander Consumer Banku wynika, że prawie 50% polskich konsumentów wybiera aplikacje oferujące zwrot części gotówki. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?
Narzędzia, dzięki którym można oszczędzać
Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują, że coraz więcej Polaków korzysta z cyfrowych narzędzi wspierających oszczędzanie – niemal połowa z nich wybiera cashback podczas zakupów online, z czego 22% robi to regularnie. Warto jednak wiedzieć, że aż 48% ankietowanych w ogóle nie korzysta z tej opcji, co oznacza, że nadal ma ona duży potencjał wzrostu. Blisko 40% respondentów deklaruje używanie kuponów rabatowych (np. Picodi, Alerabat czy Pepper): 30% korzysta z nich sporadycznie, a 13% regularnie.
Jak płacą Polacy?
Jeżeli chodzi o formy płatności, które królują wśród Polaków, do najczęściej wybieranych metod należy BLIK (66%). Na drugim miejscu plasują się szybkie przelewy elektroniczne (43%). Wśród młodszych konsumentów (18–29 lat) to właśnie BLIK jest liderem – korzysta z niego aż 86% Polaków z tej grupy wiekowej. Jeżeli chodzi o płatności kartą kredytową oraz debetową, z tych rozwiązań regularnie korzysta odpowiednio 16 i 21% ankietowanych. Karty kredytowe najczęściej wybierają osoby najzamożniejsze, zarabiające powyżej 7 tys. zł netto miesięcznie.