Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

BNPL w Polsce. Płatności odroczone w 2023 roku – raport PayPo

2023.11.09

Zgodnie z raportem „Płatności odroczone w Polsce 2023” przygotowanym przez PayPo aż 69% klientów BNPL rezygnuje z zakupów w e-sklepie, który nie oferuje płatności odroczonych. Badanie pokazuje, jak dużą popularnością w Polsce cieszy się usługa BNPL.

Dlaczego klienci wybierają płatności odroczone?

Płatności odroczone to bardzo istotny trend na polskim rynku, a klienci, którzy raz z nich skorzystali, wybierają tę metodę prawie tak samo chętnie, jak BLIK-a, czyli najpopularniejszy sposób finalizacji transakcji. W przypadku BNPL jest to 65% osób, a w przypadku BLIK-a – 71%. Ankietowani cenią sobie możliwość sprawdzenia produktu przed dokonaniem płatności (24%) oraz nieplanowane zakupy (21%). Badani uważają również, że BNPL to metoda płatności, która dobrze sprawdza się w przypadku droższych (37%) oraz większych zakupów (35%), jednocześnie pomagając im zarządzać miesięcznym budżetem (59%).

BNPL a sklepy internetowe

Sprzedawcy decydują się na wprowadzanie BNPL do swoich sklepów internetowych głównie dzięki możliwości zwiększenia sprzedaży (86%). Ponad połowa przedsiębiorców deklaruje, że po wdrożeniu tej metody zaobserwowała wzrost liczby transakcji na swojej stronie. Po BNPL najchętniej sięgają młodsi klienci (3/4 badanych w wieku 18-24). 42% ankietowanych e-sklepów wskazało, że zaobserwowało wyższą średnią wartość koszyka zakupowego dzięki płatnościom odroczonym, a 34% – większą liczbę klientów. 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...