Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

BLIK podsumowuje I kwartał 2023. Najwięcej transakcji w e-commerce

2023.05.17

Z podsumowania dokonanego przez BLIK-a możemy dowiedzieć się, że w I kwartale 2023 roku użytkownicy zrealizowali 374 mln płatności o wartości 50,1 mld zł. Oznacza to, że całkowita liczba transakcji BLIK-a przekroczyła już 3 mld. Na koniec I kwartału br. z tej metody płatności aktywnie korzystało ponad 13,5 mln osób.

Ogólne wyniki za I kwartał 2023

W okresie od stycznia do marca 2023 roku można było zaobserwować dynamiczny wzrost liczby płatności w terminalach POS oraz przelewów na telefon BLIK – odpowiednio o 94% i 88% rdr. Użytkownicy płacili BLIK-iem średnio 4,2 mln razy dziennie – to o 55% więcej niż w tym samym okresie w 2022 roku. W najlepszym dniu odnotowano blisko 6 mln transakcji, a średnia kwota rozliczeń BLIK-iem wyniosła 134 zł.

Sukcesy e-commerce

W I kwartale 2023 roku najwięcej transakcji BLIK-iem miało miejsce w handlu internetowym – obecnie co druga realizowana jest właśnie online. Między styczniem a marcem br. użytkownicy BLIK-a zapłacili za zakupy w sieci blisko 207 mln razy – to o 32% więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji online osiągnęła 26,9 mld zł wobec 18,8 mld w 2022 roku. Średnia suma pojedynczego zakupu online w I kwartale 2023 roku wyniosła 130 zł.

Coraz więcej szybkich przelewów na telefon

W omawianym okresie użytkownicy BLIK-a wykonali aż 82,9 mln przelewów na telefon, czyli o 88% więcej niż rok wcześniej. Płatności P2P stanowią obecnie ponad 1/5 wszystkich operacji BLIK-iem. Ich wartość w I kwartale wyniosła 10,8 mld zł – mówimy tutaj o wzroście o 112% względem poprzedniego roku. Średnia kwota przelewu na telefon BLIK to 137 zł, a w analogicznym okresie 2022 roku było to 124 zł.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...