Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

AR w branży modowej, czyli koncepcja rozszerzonej rzeczywistości

Czwartek, 23 Grudzień 2021

Rzeczywistość rozszerzona, w skrócie AR (ang. „augmented reality”), jest połączeniem świata rzeczywistego z wirtualnym. W tym kontekście często można usłyszeć określenie „metaverse”, czyli – najprościej mówiąc – internetowy świat przeniesiony do trzeciego wymiaru (3D). W jego ramach mieści się zarówno AR, jak i VR („virtual reality”, związane z mediami cyfrowymi). Coraz więcej marek angażuje się w tworzenie tego typu technologii w swoich kampaniach reklamowych.

Marka CCC z technologią AR

Rozszerzona rzeczywistość zdobyła ogromną popularność w 2016 roku, kiedy dla użytkowników smartfonów stała się dostępna aplikacja Pokemon GO. Gra cieszyła się zainteresowaniem na całym świecie i sprawiła, że wiele osób zapoznało się z koncepcją AR, nawet o tym nie wiedząc. Niedawno firma CCC zdecydowała się na tego typu kampanię. Ken Kelleher, amerykański rzeźbiarz, stworzył postać o imieniu FUZZY, którego zadaniem miała być pomoc klientom. Asystent został wyposażony w zindywidualizowany zasób słownictwa, ruchy taneczne oraz unikatowy charakter.


Przeczytaj też: Content w butiku odzieżowym, czyli jak zadbać o treści w e-sklepie


Pozytywny wpływ technologii 3D

FUZZY idealnie wpasował się w obecnie panujące trendy. Wirtualny doradca zdecydowanie przyciągnął uwagę konsumentów. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Threekit, 60% internetowych konsumentów twierdzi, że technologie związane z AR mogą mieć pozytywny wpływ na ich decyzje zakupowe. Rozszerzona rzeczywistość wiąże się ze zwiększoną konwersją (nawet o 94%!). Oprócz tego, jest zgodna z proekologicznymi trendami – znacząco zmniejsza liczbę zwrotów.

Metaverse na rynku modowym

Potencjał metaverse coraz częściej wykorzystuje branża modowa. Niedawno pisaliśmy o wirtualnej wystawie zorganizowanej przez markę Manolo Blahnik, teraz o asystencie CCC. Technologia ta może służyć nie tylko wizualizacji produktów, pozwala również przeżyć coś nowego i zapaść w pamięć odbiorców. Wystarczy tylko wspomnieć o popularności awatarów na Instagramie, które funkcjonują jako influencerzy. Jeżeli chodzi o rynek obuwniczy, AR powoli przestaje być zaskoczeniem. Coraz więcej marek wdraża nowoczesne rozwiązania, cieszące się dobrym PR-em i wskaźnikiem rentowności (ROI). Dom mody Gucci pozwala swoim klientom mierzyć obuwie w rozszerzonej rzeczywistości i nabywać digitalowe pary. We współpracy ze Snapchatem powstała wirtualna przymierzalnia, z zasięgiem na poziomie 18,9 mln.

AR w branży odzieżowej

Firmy odzieżowe mogą w świecie wirtualnym prezentować swoje kolekcje. Właściwie całą promocję da się przenieść do metaverse. Z nowoczesnej technologii już korzystają najwięksi: grupa PVH albo marka Under Armour. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku tej branży sprawa jest nieco bardziej skomplikowana niż przy sprzedaży obuwia. Warunkiem koniecznym staje się projektowanie cyfrowych kolekcji lub wirtualnych odpowiedników rzeczywistych ubrań, co wiąże się z koniecznością zatrudnienia specjalisty od projektowania 3D. Wiadomo jednak, że będzie to udana inwestycja.

Dla większości AR to wciąż odległa przyszłość

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje startup WEARFITS, oferujący wirtualne przymierzalnie, a także sklep internetowy 4F. Całkiem niedawno kampanię związaną z AR stworzyła marka H&M, Puma czy też Louis Vuitton. Trzeba mieć jednak na względzie, że mnóstwo marek musi mierzyć się z barierami technologicznymi. Dla przykładu, digitalizacja jednego produktu odzieżowego trwa nawet 8 godzin. Minie jeszcze bardzo dużo czasu, zanim mniejsze firmy będą mogły sobie pozwolić na rozszerzoną rzeczywistość.

Źródło zdjęcia: materiały prasowe

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...