Aplikacja mobilna Poczty Polskiej i rozszerzenie współpracy z Packetą
Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną dla swoich klientów – spółka potwierdza, że będzie ona nosić nazwę „Pocztex mobile”. Oprócz tego, współpracę z Pocztą Polską rozszerza logistyczna platforma e-commerce – Packeta.
Kilka informacji o Pocztex mobile
Spółka zarejestrowała w Urzędzie Patentowym znak przyszłej aplikacji. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie stanie się dostępna dla użytkowników. Dowiedzieliśmy się jednak, jakie będzie spełniać funkcje: umożliwi kompleksową obsługę przesyłek kurierskich (obejmującą nadanie, śledzenie i odbiór w automacie paczkowym – Pocztex AUTOMAT, punkcie partnerskim – Pocztex PUNKT czy dostawę pod drzwi – Pocztex KURIER). Pocztex mobile pozwoli również na zdalne otwarcie skrytki w urządzeniu oraz skanowanie kodu QR. Jej rozwojem zajmuje się Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o.
Nowe możliwości dla polskich konsumentów
Jeżeli natomiast chodzi o współpracę z Packetą, klienci platformy będą mogli odbierać swoje paczki zamówione z zagranicznych sklepów internetowych w punktach odbioru Poczty Polskiej (jest ich już 17 tys.). Firma realizuje dostawy z 34 krajów z Europy, Stanów Zjednoczonych i Bliskiego Wschodu. Każdy sklep online zlokalizowany poza Polską, który ma podpisaną umowę z Packetą, pozwoli swoim konsumentom na złożenie zamówienia i odebranie go w placówce pocztowej lub w punkcie, i to bez dodatkowych opłat.
Źródło zdjęcia: screen https://www.poczta-polska.pl/