Allegro z mocnym wzrostem – przyspiesza w Polsce i za granicą
W II kwartale Allegro znacząco zwiększyło skalę działalności, rosnąc szybciej niż cały handel detaliczny w Polsce. Wartość sprzedaży brutto (GMV) wzrosła o blisko 10 proc. rok do roku, a liczba sprzedanych produktów o ponad 11 proc. Szczególnie dynamicznie rozwijały się kategorie codziennych zakupów, takie jak żywność czy zdrowie i uroda.
Spółka notuje także silny wzrost przychodów, wspierany rosnącą popularnością usług dodatkowych. Allegro Smart! ma już ponad 6 mln subskrybentów w Polsce, którzy generują wielokrotnie wyższe wydatki niż pozostali klienci. Coraz większe znaczenie ma też Allegro Delivery – sieć automatów paczkowych i punktów odbioru, która obejmuje ponad 70 tys. lokalizacji i obsługuje jedną trzecią dostaw.
Rozwój zagranicznych marketplace’ów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech przełożył się na ponad 60-procentowy wzrost wartości sprzedaży. Liczba aktywnych kupujących poza Polską zbliża się do 4 mln, a coraz większa część transakcji realizowana jest w aplikacji mobilnej.
Allegro umacnia pozycję lidera nie tylko na rodzimym rynku, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wykorzystując efekt skali, własne rozwiązania logistyczne oraz rosnącą bazę lojalnych użytkowników.