Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

EcomersyBasic #78: Aktualizacja treści w sklepie internetowym. Czy warto?

2023.05.19

Jeżeli prowadzisz swój sklep już jakiś czas, na Twojej stronie internetowej bez wątpienia pojawił się niejeden wartościowy tekst – zwłaszcza jeśli prowadzisz firmowego bloga. Bardzo często mówimy o tworzeniu nowych treści, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie, rzadziej jednak zastanawiamy się nad tym, jak wykorzystać content, który już powstał. To błąd! Dowiedz się więcej na temat aktualizacji starszych treści w sklepie internetowym.

Dlaczego powinniśmy aktualizować treści?

Zastanawiasz się, czy odświeżanie i uaktualnianie tekstów opublikowanych kiedyś ma jakikolwiek sens? Podpowiadamy – owszem, ma! Niektóre artykuły to przecież prawdziwe perełki, niosące rzeczywistą wartość dla użytkowników i pozwalające na uzupełnienie swojej wiedzy. Nie chcesz, by całkowicie zaginęły w odmętach Internetu, prawda? Czasami wystarczy poddać je aktualizacji i ponownie rozpowszechnić wśród odbiorców. Musimy również założyć, że część osób trafi na poszczególne treści już jakiś czas po ich udostępnieniu. Jeżeli znajdą w nich przestarzałe informacje, mogą zniechęcić się do Twojej firmy. Dlaczego więc nie napisać całkowicie nowego tekstu? Ponieważ ten, który został już napisany, zdobył konkretną pozycję w wyszukiwarce. Kolejny artykuł to kolejny adres URL, przez co może dojść do kanibalizacji contentu (występuje ona wtedy, gdy więcej niż jedna podstrona jest zoptymalizowana na te same słowa kluczowe oraz gdy zawartość podstron jest do siebie bardzo zbliżona).

Które treści najlepiej aktualizować?

Które fragmenty tekstów rzeczywiście warto aktualizować? Oczywistym jest, że powinniśmy nieustannie dbać, by kluczowe informacje o firmie, świadczonych przez nią usługach oraz dostępnych produktach były aktualne. Oprócz tego, niektóre artykuły eksperckie czy teksty blogowe bazują na różnych danych, takich jak daty i przedziały czasowe, przepisy prawne, statystyki, rankingi czy raporty. Te elementy często się zmieniają, dlatego należy odświeżać wiedzę na ich temat. Część tekstów będzie wymagała rozbudowania, czyli lepszego wyczerpania konkretnego zagadnienia, a część – dużych zmian w obrębie treści. Pamiętaj, że aktualizacji wymaga przede wszystkim content, który cieszy się zainteresowaniem użytkowników bądź content, który kryje w sobie większy potencjał. Dobrym pomysłem okaże się przeanalizowanie liczby wyświetleń oraz współczynnika odrzuceń.

W jaki sposób aktualizować content?

Chcielibyśmy przedstawić Ci kilka praktycznych wskazówek na temat sposobów aktualizowania treści na stronie internetowej. Chcesz, by artykuł wydał się odbiorcy bardziej atrakcyjny? Zadbaj o jego stronę wizualną – podział na paragrafy, wyróżniki, punktowania, wyróżnione przykłady, grafiki itd. Zapewniamy, że ten aspekt ma ogromne znaczenie – nikt nie lubi mieć do czynienia ze ścianą tekstu. Umieść w nim również aktualne hiperłącza, aby linki prowadziły w odpowiednie miejsca. Jeżeli tytuł nie wydaje Ci się dostatecznie interesujący – zmień go. Na samej górze możesz umieścić komunikat z datą aktualizacji.


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Krótkie podsumowanie

Wiesz już, że aktualizacja treści w sklepie internetowym ma sens – i to w odniesieniu zarówno do użytkowników, jak i algorytmów. Roboty Google preferują odświeżony content, w którym można znaleźć najnowsze informacje, dlatego zawierające go witryny są umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki aktualizacji wiadomo też, że przedsiębiorca dba o najwyższą jakość i cały czas trzyma rękę na pulsie. To także doskonałe rozwiązanie w trudniejszych momentach, kiedy pojawia się mniej pomysłów na nowe treści.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...