Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

EcomersyBasic #78: Aktualizacja treści w sklepie internetowym. Czy warto?

2023.05.19

Jeżeli prowadzisz swój sklep już jakiś czas, na Twojej stronie internetowej bez wątpienia pojawił się niejeden wartościowy tekst – zwłaszcza jeśli prowadzisz firmowego bloga. Bardzo często mówimy o tworzeniu nowych treści, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie, rzadziej jednak zastanawiamy się nad tym, jak wykorzystać content, który już powstał. To błąd! Dowiedz się więcej na temat aktualizacji starszych treści w sklepie internetowym.

Dlaczego powinniśmy aktualizować treści?

Zastanawiasz się, czy odświeżanie i uaktualnianie tekstów opublikowanych kiedyś ma jakikolwiek sens? Podpowiadamy – owszem, ma! Niektóre artykuły to przecież prawdziwe perełki, niosące rzeczywistą wartość dla użytkowników i pozwalające na uzupełnienie swojej wiedzy. Nie chcesz, by całkowicie zaginęły w odmętach Internetu, prawda? Czasami wystarczy poddać je aktualizacji i ponownie rozpowszechnić wśród odbiorców. Musimy również założyć, że część osób trafi na poszczególne treści już jakiś czas po ich udostępnieniu. Jeżeli znajdą w nich przestarzałe informacje, mogą zniechęcić się do Twojej firmy. Dlaczego więc nie napisać całkowicie nowego tekstu? Ponieważ ten, który został już napisany, zdobył konkretną pozycję w wyszukiwarce. Kolejny artykuł to kolejny adres URL, przez co może dojść do kanibalizacji contentu (występuje ona wtedy, gdy więcej niż jedna podstrona jest zoptymalizowana na te same słowa kluczowe oraz gdy zawartość podstron jest do siebie bardzo zbliżona).

Które treści najlepiej aktualizować?

Które fragmenty tekstów rzeczywiście warto aktualizować? Oczywistym jest, że powinniśmy nieustannie dbać, by kluczowe informacje o firmie, świadczonych przez nią usługach oraz dostępnych produktach były aktualne. Oprócz tego, niektóre artykuły eksperckie czy teksty blogowe bazują na różnych danych, takich jak daty i przedziały czasowe, przepisy prawne, statystyki, rankingi czy raporty. Te elementy często się zmieniają, dlatego należy odświeżać wiedzę na ich temat. Część tekstów będzie wymagała rozbudowania, czyli lepszego wyczerpania konkretnego zagadnienia, a część – dużych zmian w obrębie treści. Pamiętaj, że aktualizacji wymaga przede wszystkim content, który cieszy się zainteresowaniem użytkowników bądź content, który kryje w sobie większy potencjał. Dobrym pomysłem okaże się przeanalizowanie liczby wyświetleń oraz współczynnika odrzuceń.

W jaki sposób aktualizować content?

Chcielibyśmy przedstawić Ci kilka praktycznych wskazówek na temat sposobów aktualizowania treści na stronie internetowej. Chcesz, by artykuł wydał się odbiorcy bardziej atrakcyjny? Zadbaj o jego stronę wizualną – podział na paragrafy, wyróżniki, punktowania, wyróżnione przykłady, grafiki itd. Zapewniamy, że ten aspekt ma ogromne znaczenie – nikt nie lubi mieć do czynienia ze ścianą tekstu. Umieść w nim również aktualne hiperłącza, aby linki prowadziły w odpowiednie miejsca. Jeżeli tytuł nie wydaje Ci się dostatecznie interesujący – zmień go. Na samej górze możesz umieścić komunikat z datą aktualizacji.


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Krótkie podsumowanie

Wiesz już, że aktualizacja treści w sklepie internetowym ma sens – i to w odniesieniu zarówno do użytkowników, jak i algorytmów. Roboty Google preferują odświeżony content, w którym można znaleźć najnowsze informacje, dlatego zawierające go witryny są umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki aktualizacji wiadomo też, że przedsiębiorca dba o najwyższą jakość i cały czas trzyma rękę na pulsie. To także doskonałe rozwiązanie w trudniejszych momentach, kiedy pojawia się mniej pomysłów na nowe treści.

Polecamy