Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

10 urodziny Messengera i nowe funkcje

2021.09.01

Z okazji 10-lecia funkcjonowania Messengera użytkownicy zyskają dostęp do nowych funkcji. Dla 78% osób korzystających z Facebooka właśnie odbieranie i wysyłanie wiadomości przez komunikator jest najważniejszą aktywnością.

Zmiany sposobu komunikacji

Messenger cały czas dostarcza nowych możliwości. W 2015 roku najbardziej popularne były naklejki, w 2017 – wysyłanie zdjęć, natomiast rok później – GIFY. W czasie pandemii wysyłano najwięcej materiałów video. W roku bieżącym użytkownicy intensywnie korzystają z opcji nagrań głosowych.

Najnowsze opcje

Teraz Messenger przygotował 10 nowych funkcji. Pierwsze z nich to ankiety dla znajomych, które można tworzyć w obrębie czatów grupowych. Należą one do serii „najbardziej prawdopodobne”. Dzięki nim wybrani użytkownicy będą mogli wyrazić swoje opinie w danym temacie – wystarczy, że zaznaczą konkretną opcję. Czekają na nas również motywy urodzinowe, nowy pakiet naklejek, soundmoji (emoji z dźwiękiem), kolejny sposób udostępniania kontaktów, prezenty pieniężne (tylko w USA). Zapowiedziane jest również pojawienie się tzw. efektów słów – czyli opcja wskazania wyrazów, przy użyciu których będą ukazywały się wybrane emotikony.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...