Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

YouTube wprowadza sprzedaż na żywo poprzez transmisje live

2021.11.04

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu. Już teraz wiemy, że przed grudniowymi świętami serwis YouTube uruchomi możliwość prowadzenia transmisji na żywo połączonej ze sprzedażą. To duży krok w stronę internetowych sprzedawców i reklamodawców.

Nowe możliwości na popularnym serwisie

Transmisje live na YouTubie cieszą się dużą popularnością. Serwis postanowił to wykorzystać i wprowadzić nową opcję związaną ze sprzedażą produktów. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych zyskają do niej dostęp już 15 listopada b.r. Będą na nich czekać siedmiodniowe transmisje, które pozwolą konsumentom dołączyć do grona odbiorców, zadawać pytania dotyczące produktów i je oceniać. Jeszcze nie wiadomo, kiedy najnowsze rozwiązanie pojawi się w Polsce.

Potencjał sprzedaży live

Handel na żywo kryje w sobie duży potencjał. Chodzi głównie o rzeczywisty kontakt z konsumentami, bezpośredniość czy możliwość szybkich zakupów. Sprzedawcy reklamują swoją ofertę na żywo, co sprzyja dynamiczności. Rynek ten świetnie funkcjonuje w Chinach, gdzie w 2022 roku jego wartość przekroczy kwotę 423 miliardów dolarów.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...