YouTube wprowadza sprzedaż na żywo poprzez transmisje live
Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu. Już teraz wiemy, że przed grudniowymi świętami serwis YouTube uruchomi możliwość prowadzenia transmisji na żywo połączonej ze sprzedażą. To duży krok w stronę internetowych sprzedawców i reklamodawców.
Nowe możliwości na popularnym serwisie
Transmisje live na YouTubie cieszą się dużą popularnością. Serwis postanowił to wykorzystać i wprowadzić nową opcję związaną ze sprzedażą produktów. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych zyskają do niej dostęp już 15 listopada b.r. Będą na nich czekać siedmiodniowe transmisje, które pozwolą konsumentom dołączyć do grona odbiorców, zadawać pytania dotyczące produktów i je oceniać. Jeszcze nie wiadomo, kiedy najnowsze rozwiązanie pojawi się w Polsce.
Potencjał sprzedaży live
Handel na żywo kryje w sobie duży potencjał. Chodzi głównie o rzeczywisty kontakt z konsumentami, bezpośredniość czy możliwość szybkich zakupów. Sprzedawcy reklamują swoją ofertę na żywo, co sprzyja dynamiczności. Rynek ten świetnie funkcjonuje w Chinach, gdzie w 2022 roku jego wartość przekroczy kwotę 423 miliardów dolarów.