X-kom nie wyemitował horroru z Jasiem Kapelą
X-kom w ostatniej chwili wycofała się z kampanii reklamowej, którą współtworzył Jaś Kapela, lewicowy publicysta budzący mnóstwo kontrowersji. Firma tłumaczy, że niedokładnie przyjrzała się działaniom swojego partnera.
Film promujący Black Friday
Polskie przedsiębiorstwo stworzyło horror pt. Black Friday, mający promować Black Friday. Jaś Kapela miał w nim duży udział – był bohaterem i scenarzystą. Film miał opowiadać historię kilku influencerów, którzy postanowili wybrać się za miasto, a następnie zmierzyć się ze skutkami globalnego ocieplenia. Oprócz Jasia Kapeli, w produkcji pojawili się: Kinga Kujawska, Piotr Latała czy Karol Hutny.
Powody rezygnacji
Kapela jest znany z antykapitalistycznych poglądów. Wycofując się ze współpracy, przedstawiciel X-komu oświadczył, że decyzje przez nich podjęte były nieprzemyślane i niepoparte wystarczającą analizą. Stwierdzili również, że działania i idee reprezentowane przez Kapelę są niezgodne z ich wartościami.
grafika, źródło: X-kom (plakat filmu Czarny Czwartek)