Wzrost udziału e-commerce w polskim handlu detalicznym
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), w styczniu 2025 roku udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął 9,1%, co stanowi wzrost w porównaniu do 8,8% odnotowanych w styczniu 2024 roku. Wartość zakupów online w cenach bieżących zwiększyła się o 9,4% rok do roku.
Największy wzrost udziału sprzedaży internetowej zaobserwowano w kategorii "tekstylia, odzież, obuwie", gdzie udział e-commerce wzrósł z 27,2% do 29,0%. Z kolei spadki odnotowano w branży księgarskiej i prasowej (z 26,3% do 19,9%) oraz w segmencie mebli, RTV i AGD (z 18,7% do 18,1%).
Rosnąca popularność zakupów online w Polsce wynika z ich wygody, szybkości oraz dostępu do szerszej oferty produktowej niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.