Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Wyniki finansowe InPostu w III kwartale 2023. Większe przychody i inne sukcesy

2023.11.10

Grupa InPost podzieliła się wynikami finansowymi za trzeci kwartał 2023 roku – przychody firmy wzrosły o 22% rdr., osiągając wartość2,067 mld zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się o 40% rdr. do 639 mln zł, EBIT wzrósł o prawie 75% rdr., z kolei wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się o 18% rdr., sięgając 210 mln sztuk.

Wzrosty w Polsce i zagranicą

W trzecim kwartale 2023 roku Grupa InPost obsłużyła 210,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 18% rdr. Większą liczbę przesyłek firma zaobserwowała zarówno w Polsce (wzrost o 13%), jak i na rynkach zagranicznych (wzrost o 28%). InPost odnotował także znaczące zwiększenie przychodów – o 22,3% rdr., co jest efektem większych wolumenów na wszystkich rynkach.

EBITDA i EBIT

Skorygowany zysk EBITDA Grupy InPost osiągnął poziom 639,4 mln zł, co oznacza wzrost o 40,3% rdr. przy skorygowanej marży EBITDA na poziomie 30,9%. EBIT spółki wzrósł o 74,9% rdr., a marża EBIT wzrosła do 16% w trzecim kwartale 2023 roku wobec 11,2% rok wcześniej. W omawianym okresie Grupa InPost osiągnęła dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w wysokości 310,9 mln zł.

Zwiększona liczba wolumenów

W trzecim kwartale InPost ustanowił nowy rekord wolumenów w Polsce – obsłużył 140,4 mln przesyłek. Liczba ta zwiększyła się o 13% przy rozwoju rynku na poziomie 10,6% rdr. Z kolei Mondial Relay obsłużył o 10% więcej przesyłek rdr. W Wielkiej Brytanii Grupa InPost dostarczyła 13,4 mln paczek, osiągając przychody w wysokości 125,2 mln zł (wzrost o 138,9% rdr). Spółka oczekuje, że rok 2023 zakończy ze zwiększonym udziałem na kluczowych rynkach (Polska, rynki Mondial Relay i Wielka Brytania).

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...