Wyniki finansowe Hebe i Biedronki. Większy udział w e-commerce
Grupa Jeronimo Martins, której częścią są m.in. sieci handlowe Biedronka i Hebe, udostępniła wyniki finansowe za 2023 rok. Firma przebiła 30 mld euro sprzedaży, a sama drogeryjna sieć Hebe osiągnęła wzrost o ponad 30% w stosunku do 2022 roku.
Firma Jeronimo Martins
Jeronimo Martins uważa 2023 rok za rekordowy – sprzedaż całej Grupy wzrosła o 20,6%% (+18,1% przy stałych kursach wymiany), osiągając 30,6 mld euro przy LFL na poziomie 12,8%. W czwartym kwartale sprzedaż zwiększyła się o 16,7% (+9,9% przy stałych kursach wymiany) do 8,2 mld euro przy LFL na poziomie 5,1%.
Sprzedaż online i offline w Hebe
Jeżeli chodzi o sieć Hebe, sprzedaż w 2023 roku wyniosła 469 mln euro, o 30,9% procent więcej niż w 2022 roku. O 47,5% rdr. wzrosła sprzedaż internetowa – stanowi ona ok. 17% całkowitej sprzedaży za miniony rok (w 2022 roku było to ok. 14%). W czwartym kwartale sprzedaż w walucie lokalnej zwiększyła się o 23,9% przy LFL na poziomie 14,9%. W euro sprzedaż wyniosła 140 mln, o 32% więcej niż w czwartym kwartale 2022 roku. Hebe w 2023 roku otworzyło 32 sklepy w Polsce (28 netto) i 2 sklepy w Czechach.
Jak poradziła sobie Biedronka?
Biedronka przez cały rok utrzymywała silną dynamikę handlową, a sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,2% przy LFL na poziomie 14,2%. W euro sprzedaż osiągnęła 21,5 mld, o 22,3% więcej niż w 2022 roku. W czwartym kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,4% przy LFL wynoszącym 5,1%. W euro sprzedaż osiągnęła 5,7 mld, 17,2% powyżej czwartego kwartału w 2022 roku. Biedronka otworzyła w 2023 roku 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto), wyprzedzając założony plan. Przebudowanych zostało natomiast 375 placówek.