Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2022

2022.12.05

Allegro może pochwalić się kolejnymi sukcesami, jeżeli chodzi o wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. Wartość sprzedaży brutto dla polskiej części biznesu przyspieszyła wzrost do 21% rok do roku, osiągając kwotę 12 mld PLN. Wartość ta zwiększyła się we wszystkich kluczowych kategoriach.

Wzrost przychodów i średnia wartość sprzedaży

W trzecim kwartale Allegro odnotowało również wzrost przychodów polskiej części grupy – do 1,63 mld PLN (o 32% rdr.). Liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o ponad 400 tys. rdr., osiągając rekordową liczbę 13,8 mln użytkowników. Średnia wartość sprzedaży brutto na jednego kupującego wzrosła o 13,3% rdr. (do 3 449 PLN). Poziom zadowolenia klientów platformy wyniósł 83 (jest to najwyższy poziom w branży).

EBITDA, aktywne oferty, Allegro Pay

Skorygowana EBITDA, czyli wynik na działalności operacyjnej przed uwzględnieniem amortyzacji i zdarzeń jednorazowych, dla polskiej części grupy zwiększyła się w trzecim kwartale o 24,6% rdr. – do 588 PLN. Dzięki włączeniu Grupy MALL i WE|DO, skonsolidowana średnia wartość sprzedaży brutto grupy wzrosła o 30,4%, przychody – o 88%, natomiast skorygowana EBITDA – o 13,9% rdr. Przychody reklamowe generowane przez polską część biznesu zwiększyły się o 30,5% rdr. W trzecim kwartale br. liczba aktywnych ofert na platformie Allegro przekroczyła 260 mln. Allegro Pay udzieliło pożyczek o wartości 1,4 mld PLN (wzrost o 156% rdr.). 

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/allegro/photos

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...