Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2022

2022.12.05

Allegro może pochwalić się kolejnymi sukcesami, jeżeli chodzi o wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. Wartość sprzedaży brutto dla polskiej części biznesu przyspieszyła wzrost do 21% rok do roku, osiągając kwotę 12 mld PLN. Wartość ta zwiększyła się we wszystkich kluczowych kategoriach.

Wzrost przychodów i średnia wartość sprzedaży

W trzecim kwartale Allegro odnotowało również wzrost przychodów polskiej części grupy – do 1,63 mld PLN (o 32% rdr.). Liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o ponad 400 tys. rdr., osiągając rekordową liczbę 13,8 mln użytkowników. Średnia wartość sprzedaży brutto na jednego kupującego wzrosła o 13,3% rdr. (do 3 449 PLN). Poziom zadowolenia klientów platformy wyniósł 83 (jest to najwyższy poziom w branży).

EBITDA, aktywne oferty, Allegro Pay

Skorygowana EBITDA, czyli wynik na działalności operacyjnej przed uwzględnieniem amortyzacji i zdarzeń jednorazowych, dla polskiej części grupy zwiększyła się w trzecim kwartale o 24,6% rdr. – do 588 PLN. Dzięki włączeniu Grupy MALL i WE|DO, skonsolidowana średnia wartość sprzedaży brutto grupy wzrosła o 30,4%, przychody – o 88%, natomiast skorygowana EBITDA – o 13,9% rdr. Przychody reklamowe generowane przez polską część biznesu zwiększyły się o 30,5% rdr. W trzecim kwartale br. liczba aktywnych ofert na platformie Allegro przekroczyła 260 mln. Allegro Pay udzieliło pożyczek o wartości 1,4 mld PLN (wzrost o 156% rdr.). 

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/allegro/photos

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...