Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Wydatki bożonarodzeniowe Polaków – najnowsze badanie Klarny

2022.12.16

Klarna – znany szwedzki fintech, który cieszy się w naszym kraju dużą popularnością – przeprowadziła badanie na temat świątecznych wydatków Polaków w czasach inflacji. Wynika z niego, że konsumenci starają się je ograniczać poprzez zakup jedynie niezbędnych produktów (62%) oraz korzystanie z okresu wyprzedaży, takich jak Black Friday (34%). Bardzo ważne są wnioski na temat odroczonych płatności – aż 86% ankietowanych twierdzi, że taka możliwość ułatwiłaby im bożonarodzeniowe zakupy.

Planowanie wydatków świątecznych

Wydatki bożonarodzeniowe są dużym obciążeniem dla domowego budżetu. Pomóc jednak może wcześniejsze ich zaplanowanie. W Polsce – podobnie jak na świecie – młodsze pokolenia (między 18. a 25. rokiem życia) częściej niż osoby starsze (powyżej 50. lat) ustalają wcześniej, ile pieniędzy zamierzają przeznaczyć na święta. Wśród pierwszej grupy wiekowej jest to 55%, a wśród drugiej – 45%. Z kolei 82% polskich konsumentów przyznało, że inflacja będzie miała wpływ na tegoroczne wydatki świąteczne. 58% wyda tyle samo, co w zeszłym roku, a 17% – mniej.

Narzędzia pomocnicze

Wielu Polaków korzysta lub zamierza korzystać z narzędzi, które pomagają w zarządzaniu finansami. 23% respondentów już się nimi posługuje, a blisko połowa uznaje je za przydatne. Aplikacje zakupowe służą konsumentom przede wszystkim do porównywania ofert między sprzedawcami (75%), otrzymywania powiadomień o spadku cen wybranych produktów (72%), śledzenia procesu dostawy (64%) czy tworzenia list zakupowych (63%). Warto również wspomnieć, że 80% badanych postara się uniknąć w tym roku zadłużenia poprzez korzystanie z kart kredytowych. 

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...