Wittchen na lekkim minusie. Chce wzmocnić sprzedaż online
Grupa Wittchen podsumowała wyniki za czwarty kwartał 2024 roku. Pomimo minimalnego wzrostu sprzedaży w tym okresie, roczne przychody spółki odnotowały spadek. Firma zapowiada intensyfikację działań w kanale e-commerce.
Wzrost w kluczowym kwartale, ale roczny spadek
Sprzedaż Grupy Wittchen w czwartym kwartale 2024 roku wyniosła 133,0 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5% rok do roku. W całym roku przychody firmy osiągnęły 454,1 mln zł, co stanowi spadek o 2,8% względem 2023 roku.
Segment sprzedaży detalicznej w ostatnim kwartale wygenerował 114,3 mln zł, jednak spadł o 0,7% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. W skali całego roku sprzedaż w tym kanale zamknęła się kwotą 399 mln zł, co oznacza spadek o 1,8%. Z kolei segment B2B odnotował w czwartym kwartale wzrost o 8,9%, osiągając 18,7 mln zł, lecz w ujęciu rocznym zanotował spadek o 9,5%, do poziomu 55,1 mln zł.
Wyzwaniem sprzedaż online i marketplace
Prezes Wittchen S.A., Jędrzej Wittchen, zaznaczył, że czwarty kwartał, kluczowy dla handlu detalicznego, przyniósł poprawę względem trzeciego kwartału. - „Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w Rumunii, Słowacji, Niemczech i Austrii. Jednocześnie pracujemy nad poprawą modelu współpracy z największymi platformami sprzedażowymi oraz wzmocnieniem sprzedaży online we własnych sklepach internetowych” – dodał.
Kontynuacja ekspansji zagranicznej
W 2024 roku Grupa Wittchen otworzyła nowe salony w Austrii, Rumunii i Niemczech. Firma prowadzi obecnie sprzedaż w 8 krajach przez własne e-sklepy, na 46 platformach marketplace w 24 krajach oraz w ponad 100 salonach stacjonarnych.
Grupa Wittchen specjalizuje się w ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwiu, odzieży oraz luksusowych dodatkach. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a większościowymi akcjonariuszami są Jędrzej i Monika Wittchen.