Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Weryfikacja konta na Instagramie – poradnik w pigułce

Środa, 22 Wrzesień 2021

Jesteście ciekawi, jak obecnie wygląda proces weryfikacji konta na Instagramie? Jakie wymogi należy spełnić, by otrzymać znacznik? Na portalach społecznościowych wszystko szybko się zmienia i jest często aktualizowane. Mamy najświeższe informacje!

Dlaczego znacznik jest ważny?

Weryfikacja profilu służy głównie budowaniu zaufania wśród odbiorców. Użytkownicy mają pewność, że konto jest autentyczne i prowadzone przez osobę, którą chcą obserwować. Nie muszą się obawiać podszywania przez innych. Znaczniki pojawiające się obok nazwy (dotyczy to marek, celebrytów, osób publicznych) stały się symbolem wiarygodności.

Najważniejsze wymogi aplikacji

Twórcy Instagramu wskazali na kilka warunków, które muszą spełniać konta ubiegające się o weryfikację. Powinny być: autentyczne (reprezentować rzeczywistą osobę/firmę), unikatowe (jedyne), kompletne (publiczne, ze zdjęciem profilowym, biografią i przynajmniej jednym postem) i znaczące (osoba/firma powinna być rozpoznawalna).

Jak uzyskać status weryfikacji?

Aby poprosić o weryfikację, należy wypełnić odpowiedni formularz, który znajduje się w aplikacji. Wystarczy wejść w ustawienia konta. Będzie trzeba podzielić się oficjalnym dokumentem potwierdzającym tożsamość i wskazać swoją branżę. Można również – opcjonalnie – podzielić się materiałami udowadniającymi rozpoznawalność (np. artykułami) oraz wpisać grupę swoich odbiorców. Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z przyznaniem znacznika. Po uzyskaniu weryfikacji nie można zmienić nazwy użytkownika ani przenieść znacznika na inne konto. Należy również pamiętać, że jest to proces obiektywny i bezstronny.

Kiedy można stracić swój znacznik?

Zdarzają się sytuacje, w których Instagram postanawia odebrać profilowi znacznik. Dzieje się tak wtedy, gdy użytkownik postanowi go sprzedać czy przekazać komuś innemu, będzie naruszał Regulamin oraz Zasady społeczności, spróbuje dokonać weryfikacji przez osobę trzecią czy za dużo razy zmieni konto z publicznego na prywatne. Warto również, że weryfikacja wiąże się z większym ryzykiem ataków hakerskich, dlatego trzeba pamiętać o lepszych zabezpieczeniach (jak uwierzytelnienie dwupoziomowe).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...