Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Weryfikacja konta na Instagramie – poradnik w pigułce

2021.09.22

Jesteście ciekawi, jak obecnie wygląda proces weryfikacji konta na Instagramie? Jakie wymogi należy spełnić, by otrzymać znacznik? Na portalach społecznościowych wszystko szybko się zmienia i jest często aktualizowane. Mamy najświeższe informacje!

Dlaczego znacznik jest ważny?

Weryfikacja profilu służy głównie budowaniu zaufania wśród odbiorców. Użytkownicy mają pewność, że konto jest autentyczne i prowadzone przez osobę, którą chcą obserwować. Nie muszą się obawiać podszywania przez innych. Znaczniki pojawiające się obok nazwy (dotyczy to marek, celebrytów, osób publicznych) stały się symbolem wiarygodności.

Najważniejsze wymogi aplikacji

Twórcy Instagramu wskazali na kilka warunków, które muszą spełniać konta ubiegające się o weryfikację. Powinny być: autentyczne (reprezentować rzeczywistą osobę/firmę), unikatowe (jedyne), kompletne (publiczne, ze zdjęciem profilowym, biografią i przynajmniej jednym postem) i znaczące (osoba/firma powinna być rozpoznawalna).

Jak uzyskać status weryfikacji?

Aby poprosić o weryfikację, należy wypełnić odpowiedni formularz, który znajduje się w aplikacji. Wystarczy wejść w ustawienia konta. Będzie trzeba podzielić się oficjalnym dokumentem potwierdzającym tożsamość i wskazać swoją branżę. Można również – opcjonalnie – podzielić się materiałami udowadniającymi rozpoznawalność (np. artykułami) oraz wpisać grupę swoich odbiorców. Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z przyznaniem znacznika. Po uzyskaniu weryfikacji nie można zmienić nazwy użytkownika ani przenieść znacznika na inne konto. Należy również pamiętać, że jest to proces obiektywny i bezstronny.

Kiedy można stracić swój znacznik?

Zdarzają się sytuacje, w których Instagram postanawia odebrać profilowi znacznik. Dzieje się tak wtedy, gdy użytkownik postanowi go sprzedać czy przekazać komuś innemu, będzie naruszał Regulamin oraz Zasady społeczności, spróbuje dokonać weryfikacji przez osobę trzecią czy za dużo razy zmieni konto z publicznego na prywatne. Warto również, że weryfikacja wiąże się z większym ryzykiem ataków hakerskich, dlatego trzeba pamiętać o lepszych zabezpieczeniach (jak uwierzytelnienie dwupoziomowe).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...