Wardęga wypowiada wojnę nieuczciwym influencerom
Działania influencerów budzą wiele kontrowersji. W ostatnich miesiącach coraz głośniej jest o nieuczciwych praktykach, które toczą to środowisko. Sylwester Wardęga, po głośnej konfrontacji z członkami Ekipy, zapowiedział, że zamierza piętnować nieuczciwe kontrakty reklamowe i twórców, których działania są wątpliwe etycznie.
Wardęga bierze się za influencerów
Deklaracja Wardęgi ma bezpośredni związek z konfliktem z Frizem oraz innymi członkami Ekipy. Influencer oskarża idoli nastolatków o nieuczciwe praktyki oraz brak poszanowania praw autorskich. 14 września pojawił się kolejny firm Wardęgi dotyczący sporu, w którym youtuber zapowiedział dalszą walkę z nieuczciwymi praktykami influencerów – m.in. rekomendacjom produktów oraz ich sprzedażą.
Wątpliwe etyczne praktyki internetowych idoli
Youtuber wskazuje, że wiele produktów promowanych przez influencerów jako towary premium, w rzeczywistości pochodzi z Chin, a część z nich dodatkowo może być szkodliwa dla kupujących. Twórcy powinni przykładać większą wagę do sprawdzania produktów, które reklamują swoim nazwiskiem. Co więcej, warto uczulić również widzów na to, by nie przyjmowali bezkrytycznie wszystkiego, co mówi ich idol.