Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Wardęga wypowiada wojnę nieuczciwym influencerom

Poniedziałek, 20 Wrzesień 2021

Działania influencerów budzą wiele kontrowersji. W ostatnich miesiącach coraz głośniej jest o nieuczciwych praktykach, które toczą to środowisko. Sylwester Wardęga, po głośnej konfrontacji z członkami Ekipy, zapowiedział, że zamierza piętnować nieuczciwe kontrakty reklamowe i twórców, których działania są wątpliwe etycznie.

Wardęga bierze się za influencerów

Deklaracja Wardęgi ma bezpośredni związek z konfliktem z Frizem oraz innymi członkami Ekipy. Influencer oskarża idoli nastolatków o nieuczciwe praktyki oraz brak poszanowania praw autorskich. 14 września pojawił się kolejny firm Wardęgi dotyczący sporu, w którym youtuber zapowiedział dalszą walkę z nieuczciwymi praktykami influencerów – m.in. rekomendacjom produktów oraz ich sprzedażą.

Wątpliwe etyczne praktyki internetowych idoli

Youtuber wskazuje, że wiele produktów promowanych przez influencerów jako towary premium, w rzeczywistości pochodzi z Chin, a część z nich dodatkowo może być szkodliwa dla kupujących. Twórcy powinni przykładać większą wagę do sprawdzania produktów, które reklamują swoim nazwiskiem. Co więcej, warto uczulić również widzów na to, by nie przyjmowali bezkrytycznie wszystkiego, co mówi ich idol.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...