Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Visa Mobile Payments Study 2022 – wyniki badania, dotyczącego mobile w e-commerce

2022.11.29

Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podzielił się wynikami badania Visa CEE Mobile Payments Study 2022, które objęło ankietowanych z ośmiu krajów: Polski, Czech, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Słowacji, Słowenii i Chorwacji. Zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Kantar, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw. Miało to miejsce w październiku 2022 roku.

Zakupy mobilne coraz popularniejsze

Głównym wniosek, który płynie z raportu, jest następujący: coraz więcej konsumentów robi zakupy za pośrednictwem smartfonów. 79% polskich klientów korzysta z tych urządzeń podczas szukania interesujących ich produktów i usług, a 65% składa zamówienia za ich pośrednictwem. Z kolei 71% Polaków i Polek używa smartfonów, aby opłacić swoje zakupy. Podobnie jest w przypadku osób z Chorwacji (72%), Słowacji (72%), Bułgarii (74%) oraz Rumunii (aż 81%). Polscy konsumenci wybierają smartfony głównie ze względu na szybkość (51%) oraz wygodę (55%).

Aplikacje mobilne

Respondenci z Polski chętnie korzystają z aplikacji mobilnych i zapisują w nich dane ze swoich kart płatniczych. Mowa tutaj o aplikacjach związanych z transportem (29%), podróżowaniem (23%), zamawianiem jedzenia (25%) oraz platformami streamingowymi (26%). 67% osób w wieku 18-24 podpięło kartę do przynajmniej jednej aplikacji mobilnej. Jeszcze częściej decydują się na to Rumuni (82%), Słowacy (80%) i Węgrzy (76%) z tej grupy wiekowej.

Czego się obawiamy?

Płacenie smartfonem metodą zbliżeniową stało się popularne wśród polskich konsumentów ze względu na szybkość (61%) i wygodę (64%). 23% osób korzystających z wirtualnego portfela używa tradycyjnej karty jedynie raz w miesiącu lub rzadziej. 76% zdaje sobie sprawę, że płacenie telefonem jest możliwe i potrafi wskazać chociaż jedno tego typu rozwiązanie. Respondenci wskazują na bezpieczeństwo tej metody (40% w przypadku płatności w sklepie, 27% w przypadku zakupów w sieci). Spora grupa osób natomiast obawia się właśnie o bezpieczeństwo (48% w przypadku płatności w sklepie, 32% w przypadku zakupów online). 21% z kolei uważa, że skonfigurowanie płatności mobilnych sprawiłoby im trudności.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....